در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

سیاست‌های دولت سیزدهم موجب رشد بورس شده است

بورس از تورم عقب است و در ماه‌های آینده روند رو به رشدی خواهد داشت

تهران (پانا) - یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سرمایه متأثر از شرایط اقتصادی هر کشور است، عنوان کرد با توجه به تورم موجود بهترین و تنها گزینه‌ برای سرمایه‌های خرد، سرمایه‌گذاری در بورس است و البته بازار بورس در ماه‌های آتی روند رو به رشدی را طی خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سیاست‌های دولت سیزدهم موجب رشد بورس شده است

در ماه‌های اخیر بازخوردهای مثبتی از بازار بورس دریافت می‌شود که تا حدودی امید را در دل سرمایه‌گذاران این بازار زنده کرده است.

بازار سرمایه آیینه واقعی اقتصاد است

علیرضا باغانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت بورس گفت: «بازار سرمایه آیینه‌ای است از آنچه در بخش واقعی اقتصاد رخ می‌دهد. در بخش واقعی اقتصاد موضوع تورم را داریم و این تورم باید در صورت‌های مالی شرکت‌ها منعکس شود. این انعکاس با تأخیر رخ می‌دهد.»

پیش‌بینی بازار بورس

باغانی با پیش‌بینی رشد بازار بورس در ماه‌های آتی، اظهار کرد: «به نظر من بورس در ماه‌های بعد رشد دارد به دلیل اینکه بازار سرمایه از تورم عقب‌ مانده بود. در واقع در سال 1400 قرار بود دولت تغییر کند و سیاست‌های دولت جدید پیش‌بینی‌ناپذیر بود. همچنین نرخ دلار و نرخ نهاده‌های تولید و غیره همه نامشخص و مبهم بود و همین موضوع‌ها روی بازار بورس تأثیر گذاشته بود.»

سیاست‌های جدید دولت مبنی بر دخالت‌نکردن موجب رشد بورس شده است

کارشناس بازار بورس افزود: «در شرایط فعلی با تغییر دولت همه مشکلات رو به حل‌شدن است و ناگفته نماند با شروع سال جدید، دولت کمتر وارد بازار سرمایه شده و تنها دخالتی که در فضای کسب‌وکار داشته روی موضوع صادرات فولاد بوده که این مسئله را هم تعدیل کرده است. اگر دولت این روند را ادامه دهد و فضای کسب‌وکار و بخش خصوصی را رها کند، صرف‌نظر از روندهای سیستماتیک و غیرسیستماتیک و به نتیجه‌نرسیدن مذاکرات و احتمال تقابل نظامی و غیره به لحاظ ریز فاکتورهای اقتصادی، بورس باید رشد کند چون از تورم عقب است.»

باغانی درباره تأثیر شرایط تورم بر بورس اظهار کرد:‌ «در شرایط کنونی سرمایه‌گذار، جایگزینی ندارد و به‌ جز سهام چیز دیگری نمی‌تواند بخرد. در واقع جایگزینی برای مبالغ خرد وجود ندارد و به‌ اصطلاح تحلیل‌گرها، در این شرایط سهام می‌ارزد و در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود.»

تقسیم سود مجامع منجر به استقبال از بورس می‌شود

وی با اشاره به تاثیر تقسیم سود از سوی مجامع بر ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در بورس، عنوان کرد: «مجامع شرکت‌های بورسی تا آخر تیرماه باید برگزار شود و در این شرایط طبیعتاً با انتشار صورت‌های مالی و تقسیم سودی که در مجامع وجود دارد و تقسیم خوب سود برای سرمایه‌گذار جذاب است و به سرمایه‌گذاری در این حوزه ادامه می‌دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار