قاسم بیانی:

آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی، باید ارزش‌گذاری به جایگاه مردم را سر لوحه کار خود قرار دهد

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴، آموزش و پرورش را به عنوان یک دستگاه فرهنگی مورد رجوع دانست که باید تکریم و ارزش گذاری به جایگاه مردم را، سر لوحه کارهای خود قرار دهد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی، باید ارزش‌گذاری به جایگاه مردم را سر لوحه کار خود قرار دهد

جلسه شورای اداری آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با حضور قاسم بیانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه ، محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، علی ولی زاده؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه، محمد اسکندری؛ معاون توسعه و پشتیبانی منطقه، همراه با معاونین، کارشناس مسئولان و کارشناسان اداری برگزار شد.

قاسم بیانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با توجه به اینکه کارکنان اداره می بایست به عنوان سرپرست فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنان در اداره ایفای نقش کنند، در گفت و گو با پانا گفت: «تمامی کارکنان منطقه ۱۴، باید بهره خوبی از فضای کار در اداره داشته باشند. کار در اداره آموزش و پرورش و عهده داری سرپرستی مردم، نعمتی است که نصیب هر کس نمی شود و باید برای این نعمت، خداوند را شاکر باشیم که فرصت خدمت گزاری به جامعه فرهنگی و دانش آموزی، حل مشکلات و نیازهای مردم، به ما اعطا شده است. چرا که مردم، ولی نعمت ما هستند و مشکلات و نیازهای آنان نعمتی است که به سمت ما روانه شده است تا برای حل آنان راه حل هایی را اتخاذ کنیم‌.»

وی خطاب به کارکنان اداره آموزش وپرورش منطقه ۱۴، افزود:«می بایست رفتارمان را در تکریم ارباب رجوع بر مبنای حدیث امام صادق (ع) که می فرمایند: «سه چیز نشانه درستی رای است، و آن خوب برخورد کردن و نیک گوش کردن و پاسخ نیکو دادن است.» تنظیم کنیم. یکی از نشانه های حفظ شأن و ادب شما، پاسخگویی و برخورد درست با اولیا، دانش آموزان و فرهنگیان است. برای حفظ شأن و منزلت خود می بایست در مواجهه با اولیا، دانش آموزان برخورد خوبی داشته باشید. یکی از ویژگی های فضاهای فرهنگی از جمله اداره آموزش و پرورش، برخورد خوب با مراجعه کنندگان است. باید این ویژگی را در فضای اداره با همدلی و همفکری یکدیگر افزایش دهید تا شأن و منزلت خود را در بین اقشار مختلف جامعه حفظ کنید و الگویی برای دانش آموزان آینده کشور باشید.»

بیانی در تکمیل صحبت هایش خاطر نشان کرد: «علاوه بر برخورد خوب در مواجهه با مردم، باید گوش شنوای خوبی برای شنیدن مشکلات و نیازهای آنان حتی در مواقع خستگی داشته باشید و بتوانید در مقام یک مشاور خوب، به درد و دل های آنان با دقت و توجه هر چه تمام گوش سپارید. در صورت بروز وضعیت بحرانی، دعوت دانش آموزان و ارباب رجوع به آرامش، وظیفه ای است که باید به آن توجه کنید. نکته مهم بعدی که برای بالا بردن بعد فرهنگی جامعه، باید به آن توجه داشته باشید، پاسخگویی به موقع و با حوصله به سؤالات مراجعه کنندگان است. این ویژگی، نکته مهمی است که باید در هر شرایطی مورد توجه همه ما باشد. باید در هر موقعیتی، پاسخگوی مردم باشیم. حتی اگر پاسخ ما در برابر خواسته های آنان منفی است. در این صورت باید به زیبایی هر چه تمام رد کنیم. به عبارت دیگر رد جمیل کنیم. این ویژگی است که کارکنان بخش مالی و ثبت نام باید به آن دقت بیشتری داشته باشند.»

وی با اشاره به اینکه تجسس در کار دیگران ویژگی است که کارکنان اداره باید از خورد دور کنند، بیان کرد: «وفاق، همدلی و همکاری خوب کارکنان اداره با یکدیگر موجب شادی و شادابی هر چه تمام محیط کار می شود. نباید این ویژگی ها تبدیل به تهمت، غیبت و تجسس در امور دیگران شود تا این محیط شاداب تبدیل به فضایی ملال آور شود. تجسس و کنجکاوی در کارهایی که ارتباطی با ما ندارد و غیبت و تهمت، موجب دوری و تفرقه می شود و این اقدامی است که قرآن بارها و بارها ما را از انجام آن منع کرده است.»

بیانی با تأکید بر مسئولیت پذیری، گفت: «اداره، مرکز فرهنگی است که باید در آن صبر، رفاقت، صراحت، صداقت و هم زیستی خود را در برخورد با یکدیگر بالا ببریم. چرا که آنچه در این میان برای ما باقی خواهند ماند و باقی الصالحات ما محسوب می شود، رفتار و برخورد درست با مردم است. این ها همه اعتقادات دینی ما محسوب می شود که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم. نماز اول وقت، موضوع مهمی است و تحت هیچ شرایطی نباید کار به نماز ترجیح داده شود. اقامه نماز اول وقت، موضوعی است که باید در اداره و منطقه فرهنگ سازی شود.»

وی در آخر ضمن تشکر از خبرگزاری پانا به جهت نشر خبرهای اداره، اظهار کرد: «اداره، باید به فضایی برای رقابت صمیمانه، تقویت بعد فرهنگی و مذهبی هر یک از کارکنان تبدیل شود. علاوه بر آن موجبات شادی روح و جسم را نیز با هم به ارمغان آورد. باشد که در کنار هم بستری مناسب و فضای شاد و مفرحی برای همکاران و دانش آموزان فراهم کنیم و در کنار هم‌ برای تربیت نسل جوان و آینده ساز کشور تلاش کنیم.»

*دانش آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار