شرکت بیش از ۲۸ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی

اردبیل (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل از شرکت ۲۸ هزار و ۴۵۹ نفر از این استان، در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
شرکت بیش از ۲۸ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل با اعلام این خبرافزود: این جشنواره با موضوع امام رضا (ع) و حضرت مهدی (عج) در بخش‌های فردی و خانوادگی از خرداد ۱۴۰۰ پذیرای شرکت‌کنندگان بود که با توجه به استقبال صورت گرفته، مهلت برگزاری از اول آبان‌ماه برای ۲ ماه دیگر نیز تمدید شد.

وی اظهارکرد: دوره گذشته ۲۱ هزار و ۱۱۶ نفر از استان اردبیل در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند که آمار دوره یازدهم نسبت به دوره پیش از آن حدود ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ، شهرستان‌های کوثر، نیر، سرعین، نمین، گرمی، خلخال، اردبیل، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و اصلاندوز بر اساس میزان مشارکت به ترتیب در رتبه‌های اول تا یازدهم قرار گرفتند و شهرستان اردبیل با ۶۹ نفر بیشترین تعداد برگزیده را داشت.

رضاقلیزاده ایجاد زیرساخت‌های لازم، پشتیبانی فنی و برگزاری به صورت الکترونیکی را از جمله ویژگی‌های جشنواره اخیر برشمرد و گفت: علاوه بر مسابقات چهار گزینه‌ای، نقاشی و پویش مجازی امسال داستانک نویسی، شعر سرایی، چاپ و نشر کتاب، مروجان فرهنگ رضوی و موشن‌گرافی نیز به جشنواره اضافه شد.

وی تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با برگزاری سالانه جشنواره رضوی در گستره ملی، نقش موثری در شناسایی و معرفی کتاب‌های تاثیرگذار در اشاعه فرهنگ منور رضوی دارد و جشنواره یازدهم نیز با بهره‌گیری از تجربه دوره‌های گذشته با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار