اجرای برنامه «آسمان ششم» در هنرستان صباری قم

قم(پانا)-برنامه «آسمان ششم» همزمان با شب های ماه مبارک رمضان و با ارائه مباحث علمی- نجومی و تفریحی، از سوی هنرستان صباری قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه «آسمان ششم» در هنرستان صباری قم

همزمان با ماه مبارک رمضان، برنامه آسمان ششم انجمن نجوم هنرستان صباری ناحیه یک قم، در قالب اردوی علمی-آموزشی، تفریحی در این هنرستان برگزار شد.
در اردوی فوق جمعی از معلمان و مسئولین هنرستان و دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به همراه جمعی از فارغ التحصیلان هنرستان شرکت داشتند.
اردوی افطار تا سحر هنرستان، با اجرای برنامه های علمی آموزشی و تفریحی و ارائه مباحث اخلاقی و تکنیک های موفقیت همراه بود.
در ابتدا هنرجویان و میهمانان این برنامه پس از شرکت در محفل قرآنی و اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام «مرتضوی» در فضایی صمیمی و معنوی در حیاط آموزشگاه سر سفره های افطار حاضر شدند.
سپس گام بعدی این برنامه با عنوان رمزهای موفقیت، توسط «فرحناز طاطار» دبیر تربیت بدنی هنرستان و دارنده قهرمانی المپیک رشته کیک بوکسینگ در سال ۲۰۱۷ زیر آسمان مدرسه صورت پذیرفت.
در این بخش «طاطار» با اشاره مستقیم به سختی ها و فراز و نشیب‌‌های راه موفقیت، خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: «امشب، مشخص کنید از زندگی کردن چه هدفی دارید، چون آدمی زمانی که بی‌هدف و بی‌انگیزه باشد، زنده نیست؛ هیچ‌گاه ناامید نباشید چون اگر تلاش کنید قطعا لایق بهترین‌ها خواهید بود، اما به قول استادم اگر حریف تو در زمین تمرینش یک قطره عرق از تو بیشتر ریخته باشد مطمئن باش او لایق برد و قهرمانی است».
وی با تاکید بر نقش خانواده در رشد و پیشرفت فرزندان تصریح کرد: «پدر شهیدم «شیرمحمد طاطار» سختی های زیادی را برای رسیدن به موفقیت هایم سر راهم قرار داد، که در آن زمان متوجه نبودم و از این موضوع ناراحت میشدم، اما حال از این بابت متشکرم و زمانی که کاپ قهرمانی المپیک جهان را در دستانم گرفته بودم دیدن شادی مادرم در سکوها، شوق و انگیزه بردهای پی در پی بعدی را برایم فراهم کرد و قطعا قدردان زحمات پدر و مادرم هستم».
در مرحله بعد این برنامه با عنوان سینما مدرسه، دانش آموزان در نمازخانه هنرستان به اکران، نقد و مباحثه علمی فیلم مریخی پرداختند.
سپس در مباحثه علمی دور آتش، در ساعات پایانی شب، طی کارگاهی «محمدرضا قاسمی» به پاسخ سوالات علمی نجومی دانش آموزان و اشاره به ارتباط مستقیم بین نجوم و قرآن نیز پرداخت.
در سحرگاه روز بعد، پس از صرف سحری، رصد اجرام آسمانی همچون ماه، زحل، مشتری و ناهید با همکاری مجموعه تابیکران زیرنظر «محمدرضا قاسمی» مدرس انجمن نجوم هنرستان انجام شد.
در ادامه مسابقات و برنامه های متنوعی همچون مرور مطالب بیان شده در کارگاه فن بیان و بازی کلمات، والیبال، فوتسال، ستاره شناسی و جهت یابی از جمله برنامه های اجرا شده بود.


دانش آموز خبرنگار: مبینا علی‌حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار