قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور:

سازمان دانش‌آموزی نسبت به آینده تحصیلی و اخلاقی دانش‌آموزان فعال در رده‌های تشکیلاتی مسئول است

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت سازمان دانش‌آموزی نسبت به آینده تحصیلی و اخلاقی دانش‌آموزان فعال در رده‌های تشکیلاتی مسئول است.

کد مطلب: ۱۲۷۲۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی نسبت به آینده تحصیلی و اخلاقی دانش‌آموزان فعال در رده‌های تشکیلاتی مسئول است

حسین عبادتی در نخستین جلسه هم اندیشی خود با کارکنان سازمان دانش آموزی کشور ضمن تلاوت سوره عصر از قرآن کریم اظهار کرد: مساله توصیه به حق و صبر و مدل تواصی در مراودات انسانی یک توصیه قرآنی است. یکی از مصادیق توصیه به حق، حمایت از کارهای خوب است. گاهی ما به هر دلیلی امکان یا فرصت یا توان انجام کاری را نداریم اما می توانیم با حمایت از آن کار خوب، سهم خود را ادا کنیم. بنابراین مدل تواصی را باید در همه مراودات اجتماعی داشته باشیم.

وی به مواردی درباره اصول کار در تشکیلات اشاره کرد و ادامه داد: سازمان باید سهم خود از سند تحول بنیادین را افراز کند.کسب مهارت های مورد نیاز در راستای تحقق ساحت اجتماعی از این مسیر به دست خواهد آمد. اعتقاد قلبی من این است که فعالیت های ما باید چندساحتی باشد چراکه ما نسبت به آینده تحصیلی، رویکردهای اعتقادی و روابط با خانواده یک دانش‌آموز تشکیلاتی وظیفه داریم.

عبادتی اظهار کرد: خروجی ما تربیت دانش آموز تراز انقلاب است. یعنی اینکه دانش آموز باید در علم و دانش پرچم دار باشد. متخلق به اخلاق فضیلت مندانه یعنی شجاعت، تواضع، نیکوکاری و ... باشد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی گفت: برای داشتن جامعه متعادل تربیت این چنین دانش آموزانی لازم و ضروری است. خروجی تربیت چنین دانش آموزانی قطعا ایران قوی است که در چشم انداز تحقق تمدن نوین اسلامی شاهد آن خواهیم بود. بستر تحقق این امر نیز در سازمان دانش آموزی است.

وی بیان کرد: همه ما در عرصه فعالیت های نظام تعلیم و تربیت، نیازمند یک توبه نصوح هستیم. به این شیوه که امام معصوم فرمودند در قدم نخست آمار و گزارش های ما، مطابق واقعیت درونی مان باشد و حتی یک کلمه گزارش دروغ نداشته باشیم. و‌ در گام‌ بعدی وضعیت درونی ما باید بهتر از گزارش هایمان باشد. "به اندازه بود باید نمود/ خجالت نبرد آن که ننمود و بود". علاوه بر فرصت حضور دانش آموزان در مدرسه، ما‌ نسبت‌ به اوقات فراغت دانش هم باید برنامه‌ریزی کنیم.

عبادتی بیان کرد: سازمان دانش آموزی نباید دچار آفت های اداری شود. تعامل ما در تشکل بایستی مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل با مدل اخوت ایمانی باشد. البته این نافی نظم نیست.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی در ادامه گفت: اصل نخست در تشکیلات نظم است و نظم تشکیلاتی اساس کار ماست. باید برنامه ها و رفتارها طبق برنامه و منظم انجام شود. همچنین همدلی ضرورت همکاری و فعالیت است. باید نسبت به یکدیگر همدلی داشته تا خروجی مناسب داشته باشیم.

وی ضمن توصیه هایی به کارکنان سازمان دانش آموزی تاکید کرد: باید در راستای تحقق اخلاق اسلامی اشکالات کار در همکارمان را به خود آنها یادآور شویم. از تملق و چاپلوسی دوری کنیم و کلام صادقانه داشته باشیم.

عبادتی افزود: ثبت عملکردها نیز بسیار مهم است زیرا به گزارش دهی و در نهایت برنامه ریزی مدون و موفق کمک می کند. رویدادها و اتفاقات در مدرسه باید از سوی دانش آموزان در قالب سامانه ای ثبت شود.همچنین داشتن سامانه ای برای نیروی انسانی و ثبت عملکرد آنان نیز از ضروریات است که به طور مجدانه برای استقرار آن باید تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار