فاطمه سیدمومن:

جشن تکلیف در حقیقت جشن تشرف یک انسان به ساحت لطف پروردگار است

تهران (پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شمیرانات هدف از برگزاری جشن تکلیف را آشنایی دانش‌آموزان با تکلیف شرعی و دینی خود و رعایت احکام شرعی جشن تکلیف بیان کرد و در حقیقت جشن تکلیف را جشن تشرف یک انسان به ساحت لطف پروردگار دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۱۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف در حقیقت جشن تشرف یک انسان به ساحت لطف پروردگار است
در ایام با سعادت ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) مراسم جشن تکلیف و عبادت ویژه دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی مدارس لواسانات با حضور حجت الاسلام علی‌اکبر ایمانی؛ امام جمعه لواسانات،فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک، سیما سرخابی؛کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مدیر سازمان دانش آموزی منطقه و الهام رحیمی؛ نماینده بخش و سایر مسئولان، مدیران و دانش آموزان پایه سوم در مصلی لواسان برگزار شد.
این مراسم عبادی و معنوی با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و سپس برنامه جشن عبادت با سخنرانی حجت الاسلام علی‌اکبر ایمانی بیان احکام و نماز جماعت باشکوه دانش‌آموزان در مصلای لواسان ادامه یافت. قرائت سوگندنامه جشن عبادت،گروه سرود و برگزاری مسابقات قرآنی و مراسم افطار از برنامه های این جشن بود.
فاطمه سیدمومن در حاشیه این مراسم گفت: «هدف از برگزاری جشن تکلیف، آشنایی دانش آموزان با تکلیف شرعی و دینی خود و رعایت احکام شرعی و مسایل دینی و اخلاقی است.»
وی افزود: «در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است، برنامه ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی محسوب می شود.»
سید مومن خطاب به نوگلانی که تازه به سن تکلیف رسیده اند؛ گفت:«جشن تکلیف یعنی اینک نوجوان به مرحله ای رسیده که این قابلیت را پیدا کرده که خدای متعال با او حرف بزند. تکلیف یعنی ماموریتی که خدای متعال به شما می دهد که اگر این مامو‌ریت راه به بهترین وجه انجام دهید زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی خودتان را به خوشبختی نزدیک می کنید.»
وی افزود:«انسان تا وقتی که به مرحله تکلیف نرسیده؛ قابلیت این را ندارد که با خدای متعال حرف بزند یا خدا با او حرف بزند و به او ماموریت بدهد وقتی شما به تکلیف می رسید معنایش این است که این لیاقت و قابلیت و شخصیت را پیدا کردید که خدای بزرگ آفریننده انسان شمارا مخاطب قرار داده و شما را مورد احترام خودش قرار می دهد.»
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه در ادامه تصریح کرد: «جشن تکلیف در حقیقت جشن تشرف یک انسان به ساحت لطف پروردگار است این را قدر بدانیم. دوران زندگی انسان دوران حوادث بی شماری است؛ شما ان شالله ده ها سال در دنیا زندگی خواهید کرد و حوادثی را خواهید دید و مسائل فراوان زندگی را مشاهده و تجربه خواهید.»
در پایان سیدمومن با اشاره به نقش مهم اعتقادات در زندگی خطاب به دانش آموزان اظهارکرد:«اگر بنیه معنوی شما مستحکم باشد در برخورد با این حوادث شجاعانه و سربلند به پیش خواهید رفت. هم افتخار دنیوی پیدا می کنید هم افتخار معنوی پیدا می کنید این از همین لحظه تکلیف شروع می شود. لحظه ی تکلیف شما و دوران بلوغ معنوی شما دوران بسیار مهمی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار