فصل آموزش و ماه میهمانی خدا همزمان شد؛

شوق حضور دانش‌آموزان روزه‌دار در مدرسه

تهران (پانا) - همزمان با بازگشایی مدارس در 14 فروردین 1401، ماه مبارک رمضان نیز آغاز شد. تعداد زیادی از دانش‌آموزانی که به مدرسه رفتند؛ روزه اولی بودند و با شوق زیاد برای حضور در مدرسه پا به این مکان آموزشی و تربیتی گذاشتند. همزمانی حضور در مدرسه و روزه‌داری در ماه مبارک از شور و شوق دانش‌آموزان نکاست و به گفته خودشان تقارن این دو فصل آموزشی و دینی با یکدیگر بسیار خوشایند و لذت‌بخش است .

کد مطلب: ۱۲۷۱۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
شوق حضور دانش‌آموزان روزه‌دار در مدرسه

با انتشار خبر ورود کرونا به ایران از ابتدای اسفندماه ۹۸، مدارس و مراکز آموزشی از جمله نهادهای آموزشی بودند که تعطیل شدند و آموزش دانش‌آموزان را به بستر غیرحضوری مانند فضای مجازی، شبکه آموزشی شاد و بسته‌های آموزشی انتقال دادند. با گذشت پیک‌های مختلف همه‌گیری ویروس و افت و خیزهای فراوان در 2 سال گذشته همچنان مدارس تعطیل ماندند و آموزش دانش‌آموزان به شکل مجازی ادامه یافت.

در این مدت دانش‌آموزان از حضور در کلاس‌های درس بازماندند و ناچار شدند از آموزش مجازی در قالب شبکه آموزشی شاد و یا بسته‌های آموزشی استفاده کنند. امسال به دلیل شیوع اپیدمی کرونا، آغاز سال آموزشی با همیشه متفاوت بود و همین تفاوت‌ها باعث ایجاد مسئولیت‌هایی مضاعف برای همه اقشار نظام تعلیم و تربیت اعم از مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های دانش‌آموزان شد.

درهای مدرسه باز شد

روز 14 فروردین ماه بود که درهای مدارس کشور به روی همه دانش‌آموزان باز و کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار شد. به روال اول مهر هم در مدارس به ویژه دوره ابتدایی، جشن کوچکی برای حضور دانش‌آموزان برگزار شد. برخی مدارس با دود کردن اسپند و شاخه گل به استقبال بچه‌ها رفتند و برخی هم هدیه‌های کوچکی به بچه‌های مدرسه به ویژه‌ پایه‌های پایینی اهدا کردند.

در روز 14 فروردین، والدین دانش‌آموزان دبستانی هم همراه بچه‌ها به مدرسه آمدند تا بعد از مدت‌ها دوری فرزندان‌شان از مدرسه و کلاس درس، هم آن‌ها را همراهی کنند و هم از وضعیت مدارس به ویژه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطمئن شوند.

بچه‌ها باید ماسک بزنند

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس از جمله الزاماتی است که وزارت آموزش و پرورش عنوان کرده که به آن پایبند است. علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز از ضدعفونی مدارس خبر داده و عنوان کرده که مدارس برای حضور دانش‌آموزان آماده شده است.

انجام واکسیناسیون، استفاده صحیح و دائم از ماسک، خودداری از حضور در مدرسه در صورت داشتن علائم بیماری، استفاده از لوازم التحریر شخصی، همراه داشتن بطری آب شخصی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، خودداری از دست زدن به چشم‌ها و دهان، استفاده از مُهر و جانماز شخصی در نمازخانه مدارس، پرهیز از دست دادن و پرهیز از خوردن و آشامیدن در فضای بسته از جمله اصول بهداشت فردی است که هنگام حضور دانش‌آموزان در مدرسه باید رعایت شود.

حضور پرشور دانش‌آموزان روزه‌دار در مدرسه

تعداد زیادی از دانش‌آموزان به مدرسه رفتند البته بودند دانش‌آموزانی که روزه اولی بودند و با شوق زیاد به مدرسه رفتند؛ چراکه اولین روز مدرسه در سال 1401، با اولین روز ماه مبارک رمضان همراه شد.

آمادگی برای آموزش حضوری؛ ‏تاکید بر رعایت بهداشت فردی و محیط؛ ‏استفاده از ظرفیت شورای مدرسه برای کاستن از زمان حضور در کلاس و مدرسه؛ ‏تماس با والدین برای سرویس تردد دانش‌آموزان؛ عدم حضور دانش‌آموزان مبتلا یا دارای علائم یا بیماری زمینه‌ای؛ ‏حضور نیروهای اداری در مدارس برای تقدیر از معلمان و محصلان؛ مراعات حال دانش‌آموزان عزیز روزه‌دار از جمله مواردی بود که از سوی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش مورد تاکید واقع شد.

همچنین یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره دانش‌آموزان روزه دار نیز گفت: «با توجه به شروع ماه مبارک رمضان، برای دانش‌آموزان روزه دار نیز باید انعطاف خاصی انجام شود.»

سارا محمدی دانش‌آموز کلاس یازدهم مدرسه رودباری منطقه 4 به پانا گفت: «شب قبل از رفتن به مدرسه سعی کردم تغذیه سالم و مقوی بخورم تا بتوانم با روزه داری سر کلاس درس حاضر شوم.»

وی ادامه داد: «بازگشایی حضوری مدارس باعث افزایش ارتباط دانش‌آموزان با معلمان و همکلاسی‌های خود می‌شود به همین دلیل خیلی دوست داشتم که با توجه به روزه دار بودنم، در مدرسه حضور پیدا کنم.»

سارا هم از بازگشایی مدارس و همزمانی آن با موضوع روزه‌داریش ابراز خوشحالی و استقبال کرد.

محدثه حاجی زاده نیز که دانش‌آموز پایه دهم مدرسه آبسال منطقه 4 است، درباره شوق و اشتیاق خود نسبت به بازگشایی حضوری مدارس و همزمانی آن با ایام ماه مبارک رمضان به پانا گفت: «هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود اگرچه این بازگشایی با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است و سختی‌های خود را دارد، اما شوق دیدن دوستان و معلمانم باعث حضورم در کلاس‌های درس شد. روزه‌داری در این ایام هم لذت خودش را در کنار همکلاسی‌هایم دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار