برگزاری اولین دوره از نمایشگاه‌‌های تخصصی دانش‌بنیان در فارس

شیراز (پانا) - مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس از ایجاد فرصت و زمینه برای حضور شرکت‌های دانش بنیان و شناساندن آن‌ها و فروش محصولات در نمایشگاه‌ بین‌المللی خبر داد و افزود: با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان،ش ناساندن آن‌ها و فروش محصولات در نمایشگاه‌ها، اشتغال‌آفرینی نیز اتفاق خواهد افتاد .

کد مطلب: ۱۲۷۱۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین دوره از نمایشگاه‌‌های تخصصی دانش‌بنیان در فارس

علی فرهادی با اشاره به محور عملیاتی نمایشگاه‌های تخصصی دانش‌بنیان در خرداد ماه، گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان تحت عنوان "ایران‌ساخت" را خواهیم داشت که این اتفاق در سطح استان برای اولین بار رقم خواهد خورد و تثبیت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان، دانش را دارند اما بنیه اقتصادی ندارند و باید از امکانات استفاده کنند، عنوان کرد: در این طرح برنامه‌ داریم به صورت رایگان آن‌ها را در نمایشگاه‌ها می‌آوریم و پایه‌های آن‌ها را محکم خواهیم کرد.
فرهادی افزود: در نمایشگاه‌ها غرفه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف می‌شود که بتوانند شرکت‌های مرتبط با عنوان نمایشگاه حضور پیدا کنند و با دیگر شرکت‌ها ارتباط داشته باشد .
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز نمایشگاه‌هایی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: باید در این حوزه راهکارهای عملیاتی ایجاد شود و چند محور نمایشگاه تخصصی گردشگری صنایع دستی در سنوات گذشته داشتیم و قطعاً در حوزه صنایع دستی می‌توان دانش‌بنیان‌ها در برخی از حوزه‌ها مانند مواد اولیه، دوام و متریال ورود کنند.
فرهادی افزود: صنایع دستی کوچک نیاز به حمایت دارد تا از این بین نرود و دستگاه‌های دولتی و متولی اعتبار دارند و باید در این بخش هزینه کنند .
وی خاطرنشان کرد: در کنار نمایشگاه پیشنهاد داریم که میراث وارد شود و در تمام نمایشگاه‌ها معرفی شود و غرفه گردشگری داشته باشیم و بسته‌های مناسب تهیه شود .
فرهای با اشاره به اینکه علیرغم اینکه ماموریت شرکت نمایشگاه‌ها اقتصادی است، گفت: نمی‌توان از کار فرهنگی دور شد و در این حوزه تکلیف داریم و در اسفندماه پیشنهاد خود را به متولی فرهنگی استان برای برگزاری داریم و امسال در طول سال برای مناسبت‌ها ویژه برنامه داریم.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس با بیان اینکه اگر به دنبال رونق تولید هستیم کار تعطیل بردار نیست یادآور شد در ایام ماه مبارک رمضان و در برخی از روزها به غیر از ایام تعطیل ماه محرم می توان نمایشگاه‌های مرتبط را داشته باشیم.
فرهادی با اشاره به اینکه امسال ۷۳ عنوان نمایشگاه خواهیم داشت، افزود: این ۷۳ رویداد در تقویم نمایشگاه ها مشخص شده است و این در حالی است که در دوسال قبل ۲۲ عنوان داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار