اعلام زمان آزمون شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد در مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه شهر تهران

تهران (پانا) - زمان آزمون شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد درمدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه شهر تهران اعلام شد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اعلام زمان آزمون شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد در مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه شهر تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، به منظور شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد و ایجاد فضای مناسب برای رقابت علمی، زمان ثبت نام و تاریخ آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه شهر تهران اعلام شد.
علاقمندان به شرکت در آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (دبیرستان ها و هنرستان های فنی و حرفه ای) سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، از سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ تا روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، با مراجعه به سامانه آموزش و پرورش شهر تهران (Tehran.medu.ir) جهت انجام مراحل لازم اقدام کنند.
گفتنی است کارت ورود به جلسه حداقل سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه اعلام شده در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و زمان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی صبح جمعه سوم تیر ۱۴۰۱، از ساعت ۹ صبح به صورت سراسری و هماهنگ در کل کشور برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است، سوالات آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به شیوه چهار گزینه ای (فقط با یک پاسخ صحیح)، از محتوای کتب درسی پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ طرح خواهد شد و به ازای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، یک نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می شود. پذیرش دانش آموزان در آزمون ورودی، بر اساس محاسبه میانگین نمره کل آزمون ورودی و معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم به نسبت مساوی (۵۰ درصد نمره آزمون ورودی و ۵۰ درصد معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم بدون اعمال نمرات تکوینی) خواهد بود.
ثبت نام در آزمون ورودی دبیرستان های نمونه دولتی صرفا در محدوده منطقه محل تحصیل در پایه نهم خواهد بود و هر داوطلب می تواند با تکمیل نمون برگ تقاضای ثبت نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری( علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی و علوم معارف اسلامی) را انتخاب نماید.
رقابت علمی برای ورود به هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی بدون لحاظ کردن منطقه محل تحصیل خواهد بود.
شایان ذکر است، داوطلبان با توجه به علاقه مندی خود و با در نظر گرفتن اولویت رشته های هنرستان های فنی حرفه ای نمونه دولتی، نسبت به انتخاب هنرستان اقدام کنند.
منابع آزمون، تعداد و ضریب سئوالات و مدت زمان پاسخگویی، به شرح جدول ذیل است:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار