معاون سیاسی و امنیتی استاندارآذربایجان شرقی:

هنر سلاحی برای دفع توطئه های دشمن است

تبریز( پانا ) - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه گرامیداشت هفته هنر با اشاره به جایگاه تمدن نوین اسلامی و نقش هنر در نمایش این تمدن، هنر را بعنوان وسیله ای کارآمد برای دفع توطئه های دشمن عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هنر سلاحی برای دفع توطئه های دشمن است

تراب محمدی در جلسه گرامیداشت هفته هنر و تجلیل از هنرمندان برتر گفت: ناملایمات و افکار های شوم دشمن در پی در هم شکستن کشتی نجات، رهایی بخش و انسان‌ساز انقلاب مقدس است ولی به برکت خون شهدا نهال نوپای انقلاب به درخت پر شاخ و برگی تبدیل شده است و این امر در گرو فعالیت های آگاهی بخشان خدوم جامعه است.

وی افزود: در طی این سال ها ما از مرحله نهضت اسلامی به جمهوری اسلامی و از قانون به جامعه و فرهنگ اسلامی عبور کرده‌ایم و شاهدیم که ایران اسلامی گامی بلند در مسیر تمدن سازی و زیست اجتماعی بشریت برداشته است، چنانچه در فراز هایی از بیانیه گام دوم انقلاب در فرمایشات و رهنمود های مقام معظم رهبری می‌بینیم تمدن نوین اسلامی برای سعادت دنیوی و اخروی جوامع بشری راهبردهای سران انقلاب اسلامی در مقطع فعلی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: گفتمان های تمدن ساز به دو مولفه سخت افزار و نرم افزار نیاز مند است. در حوزه سخت افزاری تمدن سازی اقتصادی کارآمد، ثباتی سیاسی و عمق استراتژیک ضمن نفوذ بین‌المللی نیاز است. اگر حوزه سخت افزار را مورد توجه قرار دهیم فی‌الواقع حوزه نرم افزار نیز همچون روحی برای آن است، گفتمان های کارساز ابتدا باید از نظام دانایی نشات یابد و بنایی مستحکم برای تمدن اسلامی باشد.

وی افزود: اگر اقتصاد و مسائل عمرانی چشمگیر وجود داشته باشد ولی جامعه از فرهنگ و دانایی برخوردار نباشد جامعه در تلاطم دوران‌سازی تاریخی نمی‌تواند بقای خود را تضمین کند چنانچه می‌بینیم تمدن های بزرگی در سطح دنیا شکل گرفته ولی از فرهنگ و آداب و رسوم آنها اثری باقی نمانده است اما ایران اسلامی بارها در تهاجم بیگانگان قرار گرفته است و همچنان پایدار است. یکی از مهم ترین عواملی که به فرهنگ عنق و غنا می‌بخشد هنر است. هنر زبان مشترک کلیه جوامع است و برای اینکه تمدنی بدنبال نقش آفرینی باشد مهم ترین ابزار برای انتقال آن هنر است.

این مقام مسئول شرح داد: فناوری اطلاعات ارتباطات چنان رشد و گسترش یافته است که میدان آن به مراتب گسترده‌تر و پیچیده‌تر شده است؛ شکست دشمن در جنگ و کودتا و تفرقه موجب گشته تا کل توان خود را بر روی جنگ نرم و فرهنگ و سبک زندگی ما متمرکز سازد در چنین شرایطی است که بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ و هنر انقلابی نیاز داریم. هنر انقلابی هنری متعهد و متعالی است که با استفاده از عناصر زیباشناختی بدنبال تعریف ارزش‌های انقلابی است. هنر در این مرحله تبدیل به سلاحی برای دفع توطئه های دشمنان و ابزاری کارآمد برای هدایت عموم مخاطبان به سمت ارزش های الهی و انقلابی می‌شود.

وی در ارتباط با هنرمندان انقلابی نیز به نکته توجه این قشر به تمدن نوین اسلامی اشاره کرده و ادامه داد: چنین هنرمندی سرداری سرشکن و سلحشور برای دفاع از ناموس، آزادگی و غیرت است؛ نمونه اعلای این مشخصات را در شهید آوینی شاهد هستیم، شهیدی که با درک زمان و ضرورت های آن، نیازهای جبهه انقلاب بدنبال بازتاب حقایق جبهه های حق علیه باطل بود و نشان دادن شور و معنویت رزمندگان اسلام در خط مقدم با ادبیاتی نافذ بود و حماسه ماندگار رزمندگان اسلام را در تاریخ جاودانه ساخت که امروز نیز از آن استفاده می‌کنیم. شنیدن آن سخن‌ها و مستندها نسل جوان را نیز شیفته و دلباخته آن میدان می‌کند.

تراب محمدی اظهار کرد: امروزه باید با بهره‌گیری از فناوری های جدید باید بتوانیم تا دستاوردهای انقلاب و نظام را برای اذهان جستجو گر و فطرت های ماک جوانان معلوم گردانیم و هم محتوای جذابی برای طیف گسترده‌ای از جهانیان که بدنبال معنویت جامعه اسلامی هستند پدید آوریم.

وی افزود: یکی از بهترین آثار هنری که مشاهده‌گر آن هستیم فیلم موقعیت مهدی است که به زندگی شهید والا مقام آقا مهدی باکری می‌پردازد؛ استحکام و فروش بالای این فیلم تا به این لحظه نشان داد که اگر هنرمندان خلاق ما ابتکار به خرج بدهند و اثری فاخر و جذاب با مضامین جمهوری اسلامی تولید کنند در عمق جان و دل مردم خواهد بود و یکی از اتفاقات جالب در حاشیه این فیلم برای مردم آذربایجان بسیار ارزشمند بود آذری بودن دیالوگ های این فیلم بود که مقام معظم رهبری نیز از آن تجلیل کردند و یکی از مهم‌ترین رویکرد دولت مردمی در حوزه فرهنگ و هنر و حمایت و بستر سازی برای چنین آثار ارزشمند و فاخری است و لذا ما مسئولین استان موظفیم عرصه را برای حضور و عوامیت برای جوانان مستعد و هنرمندان انقلابی استان فراهم کنیم تا فرهنگ انقلابی و اسلامی ایران را باری دیگر نشان داده و به عرصه ظهور بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار