بیش از ٣٠ ویژه برنامه فرهنگی در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ با شعار «لبخند دل‌ها» اجرا می‌شود

تهران (پانا) - شهردار منطقه ۱۴ از اجرای ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ با شعار «لبخند دل‌ها» در سرای محلات منطقه ۱۴ خبر داد. 

کد مطلب: ۱۲۶۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ٣٠ ویژه برنامه فرهنگی در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ با شعار «لبخند دل‌ها» اجرا می‌شود

محمد امین سالاری پور؛ شهردار منطقه ۱۴ در خصوص اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: بیش از ۳۰ عنوان ویژه برنامه فرهنگی برای اجرا در منطقه ۱۴ برنامه ریزی شده که شامل: غبار روبی و عطر افشانی مساجد و اماکن مذهبی تحت عنوان عطر رمضان، برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد، اطعام و اکرام ایتام در قالب جشن کریم لبخند، برپایی محافل خانگی قرآن، برگزاری مسابقات فرهنگی، راه اندازی کاروان های شادی در قالب طرح «بهار لبخند»، اجرای طرح ضیافت نور با برپایی چندین استیج و نمایشگاه در معابر پر تردد منطقه همراه با اجرای برنامه های شاد، برپایی غرفه های مختلف در قالب پردیس قرآنی شامل: قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، دینی و مذهبی، تفسیر قصص قرآنی، سخنرانی و کارگاه های بصیرت افزایی، مراسم شب های احیای کودکان در مساجد و برپایی ایستگاه های سرگرمی ویژه کودکان در لیالی قدر و بیش از ده ها برنامه دیگر است.

وی همچنین به اجرای فعالیت های ورزشی، تفریحی و رقابتی اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان ۱۴۰۱ فعالیت های ورزشی با عنوان «لبخند دلها» در بخش بانوان شامل برپایی ایستگاه های صبحگاهی و عصر گاهی با عنوان بام تا شام، ویژه برنامه «هزار ذکر، هزار گام»، برگزاری کارگاه های ورزشی و مسابقات جام رمضان در چندین رشته ورزشی است. در بخش آقایان نیز مسابقات مختلف ورزشی در قالب: جام رمضان، مسابقات فوتبال گل کوچک جام مساجد، اجرای طرح مسجد به مسجد، بر پایی جشنواره ورزشی بهار رمضان و همچنین مراسم باستانی و آیین پهلوانی از جمله برنامه های ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان است.

سالاری پور بیان کرد: پویش نذر افطاری ساده، توزیع سبد معیشتی، پویش نان صلواتی، پویش ختم قرآن، توبه و استغفار، پویش سحرخیزان کوچک ویژه روزه اولی ها، پویش تجلیل از پیشکسوتان و خادمان قرآن و ... نیز از جمله اقداماتی است که در منطقه ۱۴ اجرا می شود.

وی عنوان کرد: با توجه به طیف گسترده مخاطبان این برنامه ها اعم از جوانان، نوجوانان، کودکان و سلایق متفاوتی که از این برنامه استفاده می کنند، برنامه ریزی های انجام شده به گونه ای صورت گرفته است که خدمات ارائه شده تنوع و گستردگی لازم را داشته باشند.

سالاری پور در آخر با اشاره به فراگیری بیماری کرونا خاطر نشان کرد: سعی داریم ضمن ایجاد زمینه حضور فعال شهروندان مؤمن در برنامه های ماه ملکوتی، با ارائه خدمات سلامت محور به شهروندان پروتکل های بهداشتی رعایت و سلامت عمومی جامعه حفظ شود.

*دانش آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار