یک کارشناس تربیت‌بدنی در گفت و گو با پانا:

تربیت‌بدنی فرآیندی آموزشی تربیتی است

تهران (پانا) - یک کارشناس تربیت‌بدنی معتقد است تربیت‌بدنی؛ فرآیندی آموزشی تربیتی است که هدف آن بهبود بخشیدن به اجرا و رشد انسان از طریق فعالیت جسمانی است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت‌بدنی فرآیندی آموزشی تربیتی است

ایمان طحافچی؛ کارشناس ارشد تربیت بدنی در گفت و گو با پانا گفت: «تربیت بدنی، نه تنها به فواید جسمانی حاصل از شرکت در فعالیت های بدنی توجه دارد، بلکه بالا بردن دانش و آگاهی، ایجاد موقعیت های مناسب برای یادگیری و فعالیت مداوم را نیز مورد توجه قرار می دهد.»

وی ادامه داد: «ورزش از جمله علومی است که ویژگی های علمی آن در ابعاد مختلف جامعه، به ویژه بعد فرهنگی و اجتماعی بسیار روشن و آشکار است. همچنین در بهداشت و سلامت جسم و روح، ایجاد نشاط، افزایش قابلیت های کاربردی ماهیچه ها و عضلات در هنگام انجام کارها نقش کارسازی دارد. به همین جهت است که کشورهای مختلف، جایگاه ویژه ای برای تربیت بدنی و ورزش قائل هستند و سازمان های گوناگونی را برای گسترش آن ایجاد کرده اند.»

طحافچی افزود: «تندرستی، تفریحات سالم و حرکات موزون به عنوان حوزه های وابسته به تربیت بدنی و ورزش شناخته شده اند. این حوزه ها با تربیت بدنی و ورزش، هدف های مشترک بسیاری دارند و هدف آنها پرورش تمام ابعاد وجودی انسان و بهبود سطح کیفی زندگی اوست.»

وی از اهداف جسمانی تربیت بدنی گفت: «فعالیت عضلانی، در رشد و نگهداری سیستم های ارگانیک مؤثر است. اصطلاح ارگانیک، دستگاه های گوارش، گردش خون، تنظیم درجه حرارت، تنفس و سایر سیستم های بدن انسان را در می‌گیرد.»

وی در آخر گفت: «در جامعه ما، تربیت بدنی بیشتر بر هدف های ارزشمند انسانی تأکید دارد که منظور از آن همان پرورش فکر و جسم در جهت رشد و تکامل ارزش های انسانی و آموختن رفتارهای مطلوب فردی و اجتماعی است. از آنجا که معلومات و مهارت های مختلف انسان، جنبه اکتسابی دارد، برای به فعالیت در آوردن استعداد های خود لازم است به آموزش و تمرین بپردازد. بنابراین اهمیت تربیت بدنی و ورزش در آمادگی برای رسیدن به کمال والای انسانی غیر قابل انکار است.»

*دانش آموز خبرنگار؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار