رییس اتحادیه گوشت گوسفندی ایران در گفت‌وگو با پانا

گوشت ارزان می‌شود اگر نامی از صادرات نیاید

تهران (پانا) - باوجود ممنوعیت صادرات دام و واردات گوشت به کشور قیمت این کالای اساسی همچنان گران است، اما رییس اتحادیه گوشت گوسفندی معتقد است قیمت گوشت روند کاهشی دارد فقط باید مراقبت کرد تا اسمی از صادرات نیاید تا مبادا دلال‌ها بازهم بازار گوشت را متشنج کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۹۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
گوشت ارزان می‌شود اگر نامی از صادرات نیاید

علی‌اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی ایران در گفت‌وگو با پانا از روند کاهشی قیمت گوشت قرمز خبر داد و عنوان کرد: «برخلاف آنچه برخی از رسانه‌ها ادعا می‌کنند، قیمت گوشت قرمز از بعد از تعطیلات نوروز روند کاهشی دارد.»

دلایل کاهشی‌شدن قیمت گوشت

ملکی درباره دلایل کاهش قیمت گوشت گفت: « توان و بودجه خرید گوشت توسط مردم کم شده است. از سوی دیگر به‌تازگی تعطیلات نوروز تمام شده است و به همین نسبت عرضه از تقاضا بیشتر است و همه این عوامل باعث کاهش قیمت گوشت شده است. درواقع خریدار گوشت نیست پس قیمت گوشت شکسته می‌شود.»

گوشت دامداران روی دست‌شان نمانده است

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی ایران در پاسخ به کسانی که می‌گویند گوشت دامداران روی دست‌شان مانده است، گفت: «این افراد دامدار نیستند بلکه دلال هستند. در این شرایط که قیمت دلار افزایش داشته است، به دنبال صادرات گوشت هستند وگرنه دامدار اصلاً صادرات نمی‌داند و این دلال است که می‌خواهد با واسطه‌گری گوشت را از کشور خارج کند.»

تأثیر ماه مبارک رمضان بر قیمت گوشت

ملکی اظهار کرد: «در شرایط کنونی ماه مبارک رمضان هم هست و تعطیلی رستوران‌ها یا نیمه‌وقت شدن‌شان را داریم پس معمول است که در این ایام کاهش قیمت گوشت را داشته باشیم.»

وی درباره احتمال افزایش قیمت گوشت در ماه‌های بعد از رمضان گفت: «در شروع ماه بعدی هم نباید افزایش قیمت داشته باشیم زیرا رو به فصل گرما هستیم و بره‌هایی که شش‌ماهه دوم زادوولد کرده‌اند آرام‌آرام به بازار عرضه می‌شوند و این در ماه‌های بهار معمول است و قیمت‌ها روند کاهشی دارند.»

گوشت وارداتی هنوز توزیع نشده است

ملکی درباره واردات گوشت گفت: «هدف از واردات گوشت از سوی دولت شکستن قیمت‌هاست اما هنوز از توزیع هیچ گوشت وارداتی خبری نیست و احتمالاً هفته‌های آینده توزیع آن آغاز شود. اگر توزیع گوشت وارداتی را داشته باشیم بازهم اتفاق خوبی است زیرا اواخر نوروز افزایش قیمت گوشت را داشتیم تا جایی که به بالای 250 هزار تومان هم رسید. در شرایط فعلی قیمت گوشت 170 تا 180 هزار تومان است و البته 10 تا 15 هزار تومان از بعد از عید روند کاهشی داشته‌ایم.»

مافیای گوشت به دنبال صادرات است

ملکی درباره وجود مافیای گوشت گفت: «خرید گوشت این هفته ضعیف شده و بلافاصله قیمت شکسته شد، حالا به‌محض اینکه اسم صادرات بیاید همه می‌خواهند به صادراتچی بفروشند و باز قیمت‌ها متشنج می‌شود. عنوان صادرات گوشت در این شرایط فقط برای برهم‌زدن روال عادی و کاهشی قیمت گوشت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار