رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس:

مقدمات بازگشایی کتابخانه دانش‌آموز فراهم شود

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس، عنوان کرد توجه به کتاب و کتابخوانی باید به موضوع اول در دستور کار سازمان دانش‌آموزی تبدیل شود. 

کد مطلب: ۱۲۶۹۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مقدمات بازگشایی کتابخانه دانش‌آموز فراهم شود

مرتضی کریمی، در حاشیه بازدید از کتابخانه دانش‌آموز با تاکید بر اینکه بسته بودن کتابخانه دانش‌آموزی قابل توجیه نیست، خواستار تشکیل جلسه هیات امنا و فراهم کردن زمینه برای بازگشایی این کتابخانه پس از دو سال وقفه شد.

وی با ابراز نارضایتی از وضع موجود کتابخانه دانش‌آموزی، بر ضرورت تشکیل اضطراری جلسه هیات امنای کتابخانه برای تصمیم سریع بر بازگشایی قطعی کتابخانه تاکید و تعمیر، تکمیل و فراهم آوردن زمینه‌های بازگشایی کتابخانه دانش‌آموز را به عنوان اولویت مطرح کرد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به فواید رواج فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان، برگزاری برنامه‌های مختلف به منظور ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه کتاب را از اولویت‌های سازمان دانش‌آموزی برشمرد.

وی از برنامه سازمان دانش‌آموزی در زمینه برپایی ایستگاه‌های سیار مطالعه همراه با مشوق‌های تعبیه شده در مدارس به منظور تقویت فرهنگ کتابخوانی با محوریت دانش‌آموزان پیشتاز خبر داد.

کتابخانه دانش‌آموز یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های دانش‌آموزی کشور در 3 طبقه است که در میدان معلم شیراز واقع شده است و مجهز به 3 سالن مطالعه و یک سالن نشریات، یک سالن رایانه، اتاق کودک، سالن غذاخوری و یک سالن اختصاصی مربوط به دانشجویان و مخزن که در طبقه دوم مستقر است.
پیش از شیوع ویروس کرونا و اجرای محدودیت‌های کرونایی در مکان‌های عمومی، این کتابخانه روزانه پذیرای دانش آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان بسیاری به مطالعه و کتابخوانی بود که در دو نوبت صبح و بعدازظهر از خدمات کتابخانه بهره‌مند می‌شدند و اکنون پس از دو سال وقفه زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشایی و آغاز فعالیت مجدد این کتابخانه به گوش می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار