نماینده مردم شهرستان نظرآباد:

مشکل آب شهرستان نظرآباد درحال رفع شدن است

کرج (پانا) - نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ استان البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد با پیگیری‌های متعدد از وزارت نیرو مشکل آب شهرستان نظرآباد در حال رفع شدن است.

کد مطلب: ۱۲۶۸۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مشکل آب شهرستان نظرآباد درحال رفع شدن است

علی حدادی، نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مخزن، تامین آب شهرستان نظرآباد که در حال عملیاتی شدن است و پیمانکار مربوطه انتخاب شده است، عنوان کرد: عملیات آبرسانی شهرستان نظرآباد شامل احداث یک مخزن به ظرفیت 5 هزار مترمکعب و یک خط انتقال آب به طول 8 کیلومتر که خط انتقال توسط آب منطقه‌ای استان پیگری شده و در حال انجام است و مرحله بعد ساخت مخزن که با پیگری‌های جدی که انجام داده‌ایم، قول عملیاتی شدن آن در شهریور 1401 از مدیرکل آبفای استان گرفته شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با تاکید بر اولویت تامین مطالبات مردمی حوزه انتخابیه، اظهار کرد: یکی از قول‌هایی که در ایام انتخابات مجلس خدمت مردم شریف نظرآباد داده ایم پیگیری رفع مشکل کم آبی و اجرای عملیات آبرسانی به شهرستان نظرآباد بود که بحمدالله محقق شد.

وی ادامه داد: در این زمینه چند تذکر در صحن مجلس و همچنین چند تذکر کتبی و چندین جلسه مفصل با وزیر و مدیران وزارت نیرو در دولت دوازدهم و سیزدهم داشتیم و بر همین اساس از وزارت نیرو مجوز انتقال 25 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان برای شهرستان‌های نظرآباد و ساوجبلاغ گرفته شد.

حدادی با بیان اینکه سطح آب در شهرستان نظرآباد به دلایل مختلف افت داشته است، افزود: کمبود منابع آبی در این شهرستان یکی از مشکلات اساسی و دغدغه بسیاری از شهروندان و مطالبه مردم عزیز این شهرستان است.

وی در نشست 8 فروردین 1401 با مدیرکل آبفای استان گزارشی از آخرین وضعیت پیشروی پروژه دریافت کرد و با تاکید بر سرعت بخشی به انتقال آب گفت: مردم شهرستان نظرآباد با مشکل جدی کمبود و قطعی آب شرب مواجه هستند و باید هرچه سریع تر به صورت جهادی پروژه عملیاتی شود.

حدادی در پایان با اشاره به خبر خوش انتقال آب به شهرستان نظرآباد اضافه کرد: انتقال آب و عملیات اجرایی آن ضمن رفع مشکل کم آبی مردم نظرآباد و تامین آب تا پنجاه سال آینده، تنش آبی در این شهرستان را نیز مرتفع خواهد کرد.

دانش آموزخبرنگار؛ دانیال درفش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار