خطر خشک شدن رودخانه کشکان جدی است

تهران (پانا) - مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان از احتمال خشک شدن رودخانه کشکان در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
خطر خشک شدن رودخانه کشکان جدی است

به گزارش ایسنا، داریوش حسن نژاد در اولین نشست با مدیران منابع آب شهرستان‌های تابعه که امروز ۱۵ فروردین‌ماه به‌منظور مدیریت و بررسی منابع آب موجود در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد: امسال به فرمایش مقام معظم رهبری سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری شده و همه ما باید برای تحقق این امر و رسیدن به تولیدی که همراه با دانش و اشتغال آفرین پایدار باشد تمام تلاش و کوشش خود را بکار گیریم.

وی با بیان اینکه همه کارکنان شرکت سال گذشته با وجود ‌چالش‌های کمبود آب سالی سختی را پشت سر گذاشتند، افزود: با توجه به بررسی وضعیت آمار و اطلاعات واحد مطالعات پایه منابع آب شرکت که به‌صورت ماهانه تهیه و بروز می‌شود، سال‌جاری با تنش‌ها و چالش بیشتری در خصوص خشکسالی در سطح استان روبرو خواهیم بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: از چالش‌ها و مشکلات احتمالی پیش رو در سال جاری می‌توان به خشک شدن رودخانه‌های کشکان، مادیان رود، تیره و...احتمال کمبود آب برای باغات اشاره کرد که در این میان شرایط شهرستان اشترینان بسیار نگران‌کننده بوده در این شهرستان منابع آب زیرزمینی به‌شدت در حال کاهش است.

حسن نژاد اضافه کرد: تنها در سال گذشته ۹۶ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی استان تخلیه شده که می‌بایست از ادامه این روند جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: در شهرستان دلفان تمام سعی و تلاش خود را برای ساخت یک سد با ظرفیتی حدود ۵.۸ میلیون مترمکعب به‌منظور ذخیره منابع آب این شهرستان بکار گرفته‌ایم، درحالی‌که در طول یک سال ۲۲ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی آن تخلیه شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: در شهرستان سلسله با همه مدیریتی که انجام می‌گیرد در سال گذشته ۲۱ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی این شهرستان تخلیه شد بنابراین نیاز است با برنامه‌ریزی صحیح و تلاش شبانه‌روزی برای حفظ منابع آب زیرزمینی استان اقدام کنیم.

حسن نژاد تأکید کرد: مدیران شهرستان‌ها با توجه به شناختی که از منابع آبی شهرستان خود دارند و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف به‌منظور مدیریت بهتر از منابع آب موظف به تهیه و ارائه برنامه و اولویت‌بندی اهداف در سالجاری بوده و انتظار می‌رود برای پیشبرد اهداف شرکت، امسال نیز در ادامه روند رو به رشد خود در سال گذشته با تلاش و جدیت بیشتری قدم بردارند و با همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر با سایر دستگاه‌های اجرایی و اعضای محترم شورای حفاظت منابع آب در جهت مدیریت صحیح و مبتنی بر دانش از وارد آمدن خسارت به منابع آب زیرزمینی استان جلوگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار