درهای مدارس به روی دانش‌آموزان باز شد

تهران (پانا) - تمام مدارس کشور در مقاطع مختلف تحصیلی از امروز یکشنبه 14 فروردین‌ماه به صورت رسمی بازگشایی شد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
درهای مدارس به روی دانش‌آموزان باز شد

با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش به استان‌های سراسر کشور، تمام مدارس و مراکز آموزشی کشور از امروز یکشنبه 14 فروردین ماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.

دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی با حضور در مدارس مانند دوران قبل از کرونا به فعالیت خود ادامه می‌دهند و به تحصیل خود می‌پردازند.

گفتنی است دانش‌آموزان از نیمه آبان ماه ۱۴۰۰ حضور در مدرسه را به صورت نیمه حضوری تجربه کرده بودند و امروز بعد از تعطیلات نوروزی کلاس‌های درس را به صورت حضوری آغاز کردند؛ در جلسه 6 فروردین ماه ۱۴۰۱ ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بر حضوری شدن مجدد مدارس به صورت کامل، پس از تعطیلات نوروزی گرفت.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش واکسیناسیون دانش‌آموزان و فرهنگیان شرط حضور در مدرسه نیست، اما توصیه این است که واکسیناسیون به طور کامل انجام شود. خوشبختانه میزان واکسیناسیون جامعه فرهنگیان خیلی خوب بوده و 95 درصد فرهنگیان دُز اول واکسن کرونا، حدود 90 درصد دُز دوم واکسن کرونا و بیش از 50 درصد فرهنگیان نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

براساس این گزارش جهت آمادگی برای آموزش حضوری، بر رعایت بهداشت فردی و محیط، استفاده از ظرفیت شورای مدرسه برای کاستن از زمان حضور در کلاس و مدرسه، تماس با والدین برای سرویس تردد دانش‌آموزان، عدم حضور دانش‌آموزان مبتلا یا دارای علائم یا بیماری‌ زمینه‌ای و حضور نیروهای اداری در مدارس برای تقدیر از معلمان و محصلان تأکید شده است.

همچنین اصول بهداشت فردی هنگام حضور دانش‌آموزان در مدارس شامل انجام واکسیناسیون، استفاده صحیح و دائم از ماسک، خودداری از حضور در مدرسه در صورت داشتن علائم بیماری، استفاده از لوازم التحریر شخصی، همراه داشتن بطری آب شخصی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، خودداری از دست زدن به چشم‌ها و دهان، استفاده از مُهر و جانماز شخصی در نمازخانه مدارس، پرهیز از دست دادن و پرهیز از خوردن و آشامیدن در فضای بسته مورد تاکید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار