معاون نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش گفت:

افزایش چشمگیر سفرهای نوروزی به گناوه نسبت به سال‌های قبل

گناوه(پانا) - معاون نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش گفت بررسی حجم تقاضا برای اسکان نشان می‌دهد میهمانان نوروزی افزایش قابل توجه‌ای داشتند و حتی قابل مقایسه با پیش از شیوع کرونا نیستند .

کد مطلب: ۱۲۶۶۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش چشمگیر سفرهای نوروزی به گناوه نسبت به سال‌های قبل

محمد سلیمی اظهار کرد: یکی از دلایل حجم تقاضا برای اسکان در ستادهای استانی و شهرستانی کشور در تعطیلات نوروز امسال ، بخاطر دو سال محدودیت هایی کرونایی بود که باعث شد مردم نیاز به سفر پیدا کنند.

او گفت: باتوجه به شرایطی که کرونا دو سال سفرهای نوروزی را تعطیل کرده بود و امسال بازکردن فضای سفرها جزو مصوبات ستاد ملی کرونا بود،تصمیم بر این شد که مدارس برای میهمانان نوروزی باز شوند.

سلیمی افزود : باتوجه به اینکه مردم احساس می کردند از نظر روانی خسته شده اند به همین دلیل اگرچه دستورالعمل اسکان خیلی دیر ارسال شد اما وزیر آموزش و پرورش تاکید داشتند که شما پیش بینی کنید ، باتوجه به شرایط دوسال گذشته و سال آینده ماه مبارک رمضان در ایام عید مصادف می‌شود ، امسال حجم مسافر بیش از آن که تصور می‌کنیم به شهرهای مسافرخیز نوروزی بروند و نظارت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

نماینده وزارت آموزش و پرورش بر فرآیند اسکان میهمانان نوروزی ادامه داد: در آخرین جلسه شورای معاونان با وزیر ، ایشان تاکید کردند هر کدام از اعضا به هر استانی حتی خانوادگی سفر می کنند به ستادهای اسکان نوروزی سری بزنند و اگر مشکل و مسئله ای وجود داشت ، آن را برطرف کنند.

وی افزود: به اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات هم تاکید بر دستور کار نظارت بر اسکان نوروزی به صورت ویژه شد و در این ارتباط ۹ نفر از همکاران اداره کل ارزیابی ، ابلاغ ویژه به عنوان ناظر ویژه از وزیر گرفتند که طبق بخشنامه‌ای به کل کشور صادر شد.

نماینده وزارت آموزش و پرورش بر فرآیند اسکان میهمانان نوروزی گفت: براین اساس همکاران اداره کل ارزیابی عملکرد ، طی سه فرایند توسط خود ناظران مستقیم وزیر و روسای ادارات و ارزیابی استان‌ها و کارشناسان مناطق هدف گذاری شد ۲۰ تا ۵۰ درصد ستاد اسکان ،پایگاه ها را بازدید کنند و اطلاعات به دست آمده را به این اداره کل در فرم های نظارتی که در سامانه نظارت است بارگزاری کنند.

وی اظهار کرد : تصمیم گرفته شد این اطلاعات در حین اسکان نوروزی به مدیران تصمیم گیر منتقل شود که اگر نیاز به تصمیم خاصی در استانی وجود داشت، از آن بتوانند استفاده کنند.

سلیمی گفت: بازدید از مراکز محل اسکان و پایگاههای پذیرش اسکان فرهنگیان و میهمانان نوروزی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است که در این راستا طی بازدیدی که در استان بوشهر صورت گرفت ، حدود ۴۵ پایگاه اسکان توسط کارشناسان و روسای ادارات همکاران استانی نظارت شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش افزود: به همت همکاران اداره ارزیابی عملکرد استان بوشهر، ۱۷۷ فقره نظارت از این مکان ها تا پنجم فروردین انجام شده است و بصورت گزارشی کامل به وزیر آموزش و پرورش تقدیم شده است.

وی گفت: نظارت های انجام شده در کل کشور توسط ناظران استانی و مناطق تا آخر روز پنجم فروردین از پایگاه‌های اسکان یک هزار و ۳۳۵ مورد و محل‌های اسکان توسط روسا و ناظران استانی و مناطق ، سه هزار و ۸۸۲ مورد بوده است.

وی بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات و آماری که داشتیم باتوجه به اینکه یک استانی اسکان نوروزی داشته باشد یا خیر، اختیار به استاندارها داده شده بود و بر این اساس فقط دو استان آذربایجان غربی و ایلام، اسکان نوروزی باتوجه به شرایط کرونایی ، نپذیرفته بودند و ستاد اسکان نداریم ولی در بقیه استان های کشور وجود دارد.

سلیمی افزود: در نظارت و بازدیدها، ملاک ها و معیارهای مشخصی پیش بینی شده است که در این ارتباط شاخص‌های هوشمندی طراحی کردیم که در سامانه بارگزاری شده است و براساس آن از تکریم میهمانان نوروزی گرفته تا کیفیت و فضاهای استان‌ها و مناطق برای اسکان مدنظر قرار دادند ، برخوردی از سرایدار ، نحوه راهنمایی مسافران ، محل هدف گذاری شده اسکان و پایگاه‌ها مدنظر قرار دارد که نتایج آن بعد از پایان زمان مقرر اسکان اعلام خواهد شد.

وی بیان داشت: استان بوشهر در بازدید از محل های اسکان از نظر تعدادی پس از استان های اصفهان، فارس، خراسان رضوی و خوزستان رتبه پنجم در کل کشور را دارا است که اگر بخواهیم درصد اسکان را در نظر بگیریم این استان حتی می تواند دو رتبه افزایش پیدا کند.

نماینده وزارت آموزش و پرورش در نظارت بر فرآیند اسکان میهمانان نوروزی گفت: عملکرد کلی استان بوشهر در بحث اسکان باوجود اینکه زیرساخت ها برای پذیرش مسافران با این حجم و تقاضا اصلا مناسب نیست که البته این تقصیر بر گردن آموزش و پرورش نیست، خیلی خوب بوده است و جای تقدیر دارد.

وی در خصوص آخرین آمار از سفرهای نوروزی فرهنگیان ، یادآورشد: باتوجه به اینکه دستورالعمل اسکان خیلی دیر اجازه سفرهای نوروزی توسط ستاد ملی کرونا صادر شد، سامانه نظارت قابلیت کامل نداشت که مرحله به مرحله در حال تکمیل شدن است و تا این لحظه گزارشی در سامانه وجود ندارد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد و نماینده وزارت آموزش و پرورش بر فرآیند اسکان میهمانان نوروزی در سفر روز یکشنبه به شهرستان گناوه از محل پایگاه ستاد و اسکان در مدارس ، ستاد مدیریت ساحل و مدیریت آموزش و پرورش از نزدیک بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار