اسکان مهمانان نوروزی موجب افزایش امنیت و کاهش جرم در ایام تعطیلات است

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اسکان مهمانان نوروزی در مدارس باعث افزایش امنیت و کاهش جرم در استان در ایام تعطیلات نوروزی شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۶۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اسکان مهمانان نوروزی موجب افزایش امنیت و کاهش جرم در ایام تعطیلات است

محمد خلیل عسکری در دیدار اعضای شورای معاونین و روسای نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز با رییس کل دادگستری فارس افزود: مساله تامین امنیت مهمانان نوروزی اسکان داده شده در مدارس در کنار سایر خدمات ارائه شده برای ما بسیار مهم است.

وی به راه‌اندزی تشکل‌های مختلف در حوزه اسناد بالادستی خصوصا سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب و نقشه مهندسی کشور اشاره کرد وگفت: تلاش داریم از ظرفیت جوانان نیز به نحو مناسبی استفاده شود.

عسکری گفت: بیش از ۷هزار و 324 ملک در آموزش و پرورش فارس وجود دارد که بیش از سه هزار مورد از آن‌ها مستند سازی شده و سند اخذ شده است.

وی خواستار اختصاص وقت و دیدار ماهیانه رییس کل دادگستری با فرهنگیانی که دچار مسایل و مشکلات حقوقی دارند شد و گفت: موضوع حمایت ویژه قضایی از فرهنگیان به منظور حفظ کرامت ‌آن‌ها توسط دادگستری را نیز خواهانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه به گزارشی از اسکان مهمانان نوروزی در استان فارس اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش فارس در نوروز ۱۴۰۱مقدمات اسکان بیش از ۶۲هزار نفر را در وضعیت عادی در شبانه روز فراهم کرده است.

عسکری گفت: امسال ۶۸ پایگاه پذیرش در سطح استان و۶ پایگاه نیز در سطح شهر شیراز کار پذیرش مهمانان نوروزی در مدارس را انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یک هزار و ۱۳۰ مدرسه در استان و بیش از ۶۰۰ مدرسه در سطح شیراز برای اسکان در وضعیت عادی اماده شده بودند که با استقبالی که از سفر به استان و شهر شیراز انجام شد این آمار افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

عسکری گفت: ۴۶ معلم سرا و باشگاه فرهنگیان با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر و ۱۲ خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت پذیرش ۲۲۰ نفر نیز در اختیار ستاد اسکان آموزش و پرورش در سطح استان است.

وی گفت: ۱۵۶ فضای ورزشی سرپوشیده ی داخل و خارج از مدرسه نیز آماده شده که درصورت بروز وضعیت اضطرار در اختیار ستاد اسکان آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

عسکری گفت: درمجموع بیش از ۲ هزار و 420 نفر عوامل مدیریتی و اجرایی و نظارتی در ستادهای اسکان آموزش و پرورش در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بیشترین میهمانان پذیرش شده درمدارس فارس هم از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام و بوشهر است.

عسکری گفت: بیشترین پذیرش مهمان در مدارس فارس مربوط به ستادهای اسکان نواحی ٤ ،٣، ١، ٢ ، مرودشت، ممسنی، کازرون، آباده، زرقان، پاسارگاد، لارستان و سپیدان است.

وی افزود: بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش، بیشترین پذیرش مسافرین نوروزی در مدارس کشور تا پایان 3 فروردین۱۴۰۱ به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار