هشدار سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در ۹ استان

تهران(پانا) - سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای از تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد و نسبت به سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در ۹ استان هشدار صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
هشدار سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در ۹ استان

بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران بارش باران گاهی رعدوبرق و در مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد شدید موقتی و در مناطق استان‌های کرمانشاه،‌ همدان، زنجان، مرکزی، قزوین، البرز،‌ تهران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با شکل‌گیری توده گردوخاک روی کشور عراق پدیده گردوخاک در مناطق غرب و جنوب غرب به‌ویژه برای استان‌های کرمانشاه،‌ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و روز دوشنبه در سواحل دریای خزر و مناطق شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است.

همچنین امروز در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق و شمال شرق وزش باد شدید است .این شرایط روزهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب غرب و سواحل جنوبی پیش‌بینی می‌شود. شنبه تا سه‌شنبه در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار