فرودین ۱۴۰۰؛ موج سهمگین کرونا همه شهرهای کشور را درگیر کرد

تهران (پانا) - موج چهارم بیماری کرونا با شیب و شتابی تندتر نسبت به موج‌های قبلی کشور در فروردین ماه آغاز شد و بلافاصله کل کشور درگیر این موج شدند و ایران با یکی از سهمگین‌ترین موج‌های کرونا مواجه شد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فرودین ۱۴۰۰؛ موج سهمگین کرونا همه شهرهای کشور را درگیر کرد

اولین ماه سال 1400 شاهد حوادث و رویدادهای بسیاری در حوزه اجتماعی بود که مهم‌ترین این رویدادها در ادامه آمده است:

بازگشت محدودیت‌های کرونایی

در پی قرمز شدن تمامی مراکز استان‌ها در فروردین ماه، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیمات جدیدی برای محدودیت‌های کرونایی و فعالیت مشاغل و اصناف در نظر گرفت. پس از ابراز نگرانی از وضعیت قرمز کرونایی در کلانشهر تهران، بسیاری از مسئولان استان خواستار قرنطینه تهران شدند که انوشیروان محسنی بندپی، استاندار وقت تهران علاوه بر اعلام توقف فعالیت مشاغل گروه‌های 2، 3 و 4 به مدت دو هفته، از منتفی شدن موضوع قرنطینه در تهران خبر داد. همچنین واردات واکسن کرونا یکی از اتفاقات مهم در سال 1400 بود. در فروردین ماه سالی که گذشت نخستین محموله واکسن کرونا از سبد کوواکس به ایران وارد شد.

مرگ آزاده نامداری

آزاده نامداری، مجری سابق صدا و سیما در فروردین ماه سال گذشته جان خود را از دست داد. برخی رسانه‌ها مرگ این مجری را بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف تعداد بسیار زیادی قرص‌ اعصاب و روان را عنوان کردند. پس از انتشار این خبر، سازمان پزشکی قانونی موضوع را تکذیب کرد.

حکم قصاص برای خواننده رپ

بیست و چهارم مرداد ماه سال ۹۶ مرد ۶۶ ساله به نام هوشنگ به بیمارستان منتقل شد و سه روز بعد جان سپرد. حمید صفت، خواننده رپ که پدرخوانده‌اش را به بیمارستان منتقل کرده بود به اتهام قتل عمد بازداشت شد. حمید صفت، خواننده رپ که در روزهای آخر سال 99 به اتهام قتل عمدی پدر خوانده‌اش در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شده بود در فروردین ماه با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.

شهادت 2 محیط‌بان زنجانی

در فروردین ماه سالی که گذشت، 2 نفر از محیط بانان ایثارگر به نام‌‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. بر اثر تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و محیط‌بانان که در تعقیب یک خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان بودند، 2 نفر از محیط بانان ایثارگر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

موج سنگین کرونا در ۱۲ استان

همزمان با موج چهارم کشور و وضعیت قرمز در مراکز استان‌ها، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا اعلام کرد که اغلب استان‌های کشور درگیر موج سنگین ابتلا به کرونا هستند و اکثر بیمارستان‌ها شلوغ هستند. به گفته وی، در ۱۲ استان شیب بسیار تندی از بیماری مشاهده می‌شود. استان‌های اردبیل، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کرمان، لرستان، همدان، زنجان، مرکزی، قم، فارس از استان‌هایی هستند که شیب بسیار تند بیماری را تجربه می‌کنند.

محاکمه «حسن رعیت»

حسن میرکاظمی که به رعیت شهرت دارد برخلاف شهرتش نه تنها زندگی رعیت واری نداشته که از آن چه درباره وی در خبرگزاری‌ها و کیفر خواست او دیده می‌شود می‌توان به زندگی شاهانه‌ای که دوست داشته برای خود بهشتی در همین دنیا بسازد پی برد. بهشتی که گویا هفده قلاده ببر نیز در آن داشته است. در مرداد ۹۸ حسن رعیت به اتهام فساد مالی دستگیر شد. فروردین ماه سال 1400 محاکمه این متهم آغاز شد و در کیفرخواست صادر شده برای رعیت ۷ مورد اتهامی ذکر شده است: ۱-مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور از طریق دریافت مبالغ کلان ارزی و ریالی با تقلب از بانک‌ها معادل ۴۰۰ میلیون یورو و بیش از ۵ هزار میلیارد ریال منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور با وصف سردستگی ۲- مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از بانک‌ها ۳- مشارکت در جلب و استفاده از اسناد مجعول ۴- مشارکت در پول شویی ۵- مشارکت در پرداخت رشوه ۶- اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوءاستفاده از روابط خصوصی ۷- قطع و خشکاندن ۲۰۶ اصله درخت. براساس اظهارات نماینده دادستان در جلسه نخست محاکمه حسن رعیت، وی در «یک شبکه فساد گسترده و سازمان‌یافته» حضور داشته است، مقام‌های بانفوذ را به باغ‌وحش خصوصی‌اش دعوت می‌کرده، حکم ماموریت جعلی به عنوان ضابط امنیتی داشته و با مفسدان اقتصادی روابط ویژه داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار