انتقال ایمن و پایدار منوط به پایش خط لوله نفت است

نیشابور(پانا)-رئیس شرکت خط لوله و مخابرات نفت نیشابور گفت: انتقال مطمئن، ایمن و پایدار فرآورده های نفتی منوط به پایش و کنترل مداوم خط لوله نفت است.

کد مطلب: ۱۲۶۵۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
انتقال ایمن و پایدار منوط به پایش خط لوله نفت است

حمید جهانبانی فرد، رئیس شرکت خط لوله و مخابرات نفت نیشابور در گفت و گو با پانا گفت: چشم انداز آینده ما دستیابی به جایگاه برترین شرکت انتقال فرآورده های نفتی در سطح خاورمیانه است.

جهانبانی فرد بیان کرد: شرکت خط لوله و مخابرات نفت نیشابور از شرکت های تابع شرکت ملی پخش و پالایش فراورده های نفتی است که در سال ۶۲ تاسیس شده و مسئولیت سوخت رسانی به سه حوزه نیشابور، فیروزه و زبرخان را بر عهده دارد.

وی افزود: شرکت خط لوله در سراسر کشور عهده دار انتقال فراورده های نفت خام از جمله نفت سفید، بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما از مبادی تولید تا مقاصد مصرف می باشد که این انتقال از طریق ۱۴ هزار کیلومتر خط لوله در سراسر کشور انجام می شود که سهم منطقه شمال شرق از این خطوط حدوداً هزار کیلومتر است.

جهانبانی فرد تشریح کرد: هدف شرکت خط لوله نیشابور دریافت فرآورده های نفتی از پالایشگاه شهید تندگویان تهران و تحویل آن به پایانه های نفتی مشهد مقدس است؛ و این انتقال از طریق یک خط لوله ۲۲ اینچ و ۲۰ اینچ انجام می شود.

وی بیان کرد: سوخت رسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی به دو صورت حمل با تانکر های مخصوص و انتقال با خط لوله هشت اینچی نیروگاه انجام می شود.

جهانبانی فرد افزود: سوخت نیروگاه عمدتاً گاز است ولی در ماه های سرد سال به دلیل مصرف زیاد بخش خانگی از گاز، سوخت این نیروگاه به گازوئیل تغییر می کند.

وی خاطر نشان کرد: تا به حال نشده است که ما سوخت مازوت که یکی از سوخت های آلاینده محسوب می شود؛ به نیروگاه سیکل ترکیبی نیشابور پمپاژ کنیم.

رئیس شرکت خط لوله نفت گفت: برای حفاظت از خطوط انتقال نفت چند بحث مختلف وجود دارد. بحث خوردگی و زنگ زدگی، بحث نشتی لوله ها و سرقت فرآورده که برای هر کدام تمهیداتی به عمل آماده است.

وی بیان کرد: مثلا در بحث خوردگی و زنگ زدگی، ما ایستگاهای حفاظت از زنگ در بین مسیر داریم که با تزریق ولتاژ معینی به خط لوله، باعث خنثی شدن خوردگی و افزایش طول عمر لوله ها می شود.

رئیس شرکت مخابرات نفت افزود: مسیر های خطوط انتقال نفت به وسیله تیر های فلزی زرد رنگ در جهت آگاهی و هشدار به کشاورزان و ساکنان اطراف خط، علامتگذاری شده است.

جهانبانی فردگفت: چشم انداز شرکت خط لوله نفت، انتقال مطمئن، ایمن و پایدار فراورده های نفتی منوط به پایش و کنترل مداوم خط لوله نفت است؛ در این راستا می توان گفت انداز آینده ما، دستیابی به جایگاه برترین شرکت در زمینه انتقال کلان، پایدار و ایمن فرآورده های نفتی در سطح خاورمیانه است.

خبرنگار دانش آموز: حسن کمالی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار