انتقاد یک نماینده از رویکرد جانبدارانه شورای امنیت در بحران یمن

تهران (پانا) - نماینده مردم خمین در مجلس گفت شورای امنیت سازمان ملل به‌جای صدور قطعنامه ضد یمنی، به‌دنبال برقراری آتش بس در یمن و همچنین پیگیری برای از سرگیری مذاکرات سیاسی باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد یک نماینده از رویکرد جانبدارانه شورای امنیت در بحران یمن

به گزارش خانه ملت، علیرضا نظری در انتقاد از رویکرد جانبدارانه شورای امنیت در بحران یمن، گفت: بدون شک مسئله یمن از راه گفتگو و مذاکره سیاسی به نتیجه می‌رسد، نه جنگ و خونریزی از این رو سازمان ملل باید درصدد تحقق این مهم باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه محاصره ظالمانه ائتلاف عربی علیه ملت یمن وارد هشتمین سال شده است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که سازمان ملل و سایر مجامع حقوق بشری فقط اقدام به صدور گزارش در خصوص قربانیان این فاجعه بزرگ انسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای امنیت باید پاسخ دهد چه کسی در برابر کشتار کودکان و قحطی غذای رخ داده در یمن مسئول است، ادامه داد: تداوم محاصره ظالمانه و همچنین انسداد رساندن راه‌های کمک‌های پزشکی و دارویی منجر به بروز مشکلات جدی برای یمنی‌ها شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه سازمان ملل باید کشورهای فروشنده سلاح به ائتلاف سعودی را تحریم و مجازات کند، افزود: متاسفانه این در حالیست که چندی پیش شاهد صدور قطعنامه ضد یمنی از سوی شورای امنیت بودیم که بیانگر سیاست دوگانه این نهاد است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک برقراری آتش بس در یمن و همچنین پیگیری برای از سرگیری مذاکرات سیاسی موضوعی است که نهادهای بین‌المللی باید دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار