زلزله ۶ ریشتری هرمزگان را لرزاند

تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند/ عمده آسیب‌های ناشی از زلزله ترک خوردگی منازل است/ زلزله تلفات جانی نداشت

تهران (پانا) - زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۶ بامداد پنجشنبه مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند.

کد مطلب: ۱۲۶۴۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
زلزله ۶ ریشتری  هرمزگان را لرزاند

طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور این زلزله در ساعت ۲:۴۵ بامداد پنجشنبه در استان هرمزگان حوالی کوخرد رخ داد.

این زمین‌لرزه در ۲۷ کیلومتری کوخرد، ۳۸ کیلومتری جناح و ۴۰ کیلومتری بندر چارک (هر سه در استان هرمزگان) به وقوع پیوست.

مرکز این زمین‌لرزه همچنین ۱۶۵ کیلومتر با بندرعباس؛مرکز استان هرمزگان و ۳۶۸ کیلومتر با شیراز، مرکز استان فارس فاصله داشته است.

پس از وقوع این زمین‌لرزه تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شدند. در همین رابطه، مدیرعامل هلال احمر استان هرمزگان گفت: بعد از وقوع زلزله، ارزیابی تیم‌های هلال احمر درمورد وضعیت روستاهای حوالی کانون زلزله آغاز شده و با توجه به عدم برقراری تماس تلفنی با روستاهای دورتر، منتظر گزارش تیم‌های ارزیابِ اعزام‌شده به آن مناطق هستیم.

وی همچنین اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، به نظر می‌رسد که بندر لنگه مشکلی ندارد و در روستاهای بستک نیز خسارت به تعدادی از منازل اعلام شده اما خوشبختانه فعلا گزارشی مبنی بر خسارت جانی اعلام نشده است.

تمامی شعب هرمزگان و استان‌های معین آماده باش هستند

مدیرعامل هلال احمر هرمزگان گفت: براساس گزارش‌های دریافتی از تیم‌های ارزیاب جزیره کیش و قشم، شهرستان‌های بستک و بندر لنگه هیچ خسارتی به همراه نداشته است. تیم‌های ارزیاب در حال بررسی خسارات احتمالی در منطقه بوده؛ استان‌های معین و تمامی شعب استان هرمزگان در حال آماده‌باش هستند.

مختار سلحشور درباره آخرین وضعیت غرباستان هرمزگان اظهار کرد: ساعت۲ و ۴۷ بامداد امروز زلزله‌ای با شدت ۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری در شهرستان بستک به وقوع پیوست که سه پس لرزه نیز به دنبال داشت.

وی اظهار کرد: نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر جهت انجام ارزیابی‌های اولیه از لحظات نخستین به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند همچنین بررسی‌های میدانی توسط خانه های هلال و دهیاران در منطقه انجام شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان تصریح کرد: بعد از وقوع زلزله، ارزیابی تیم‌های هلال احمر درمورد وضعیت روستاهای حوالی کانون زلزله آغاز شده و هیچ گونه خسارت جانی در این متاطق گزارش نشده است. عمده آسیب‌های ناشی از این زلزله ۶ ریشتری ترک خوردگی منازل است.

وی خاطر نشان کرد: تیم های امدادی هلال احمر در سراسر استان در آماده باش کامل به سر می‌برند و در صورت نیاز کمک‌های امدادی بین متأثرین زلزله توزیع خواهد شد.

از زلزله‌زدگان حمایت می‌شود

احمد وحیدی، وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان تاکید کرد: با بسیج همه ظرفیت‌های استانی به وضعیت زلزله‌دیدگان در استان رسیدگی و با اعزام تیم های کارشناسی برآورد دقیق از خسارات ناشی از زلزله به عمل آورد.

وی با بیان اینکه مجموعه دولت اهتمام جدی به حل فوری مشکلات ناشی از حوادث و اتفاقات طبیعی اعم از سیل و زلزله دارد، گفت: با تمام ظرفیت در کنار مناطق زلزله دیده استان هرمزگان هستیم و حمایت‌های مقتضی صورت خواهد گرفت.

بعد از خبر اولیۀ وقوع این زمین‌لرزه، مرکز لرزه‌نگاری گزارش داد که دو زلزله ۴.۱ و ۴ ریشتری نیز به ترتیب در ساعت‌های ۲:۵۷ و ۳:۰۴ در همان حوالی مرکز زلزله نخست، به وقوع پیوسته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار