وقتی زندگی خواهر ناشنوای یک بازیگر ، الگوی او در ایفای نقشش می‌شود

تهران (پانا) - آرزو تاج‌نیا بازیگر سریال آتش در گلستان می ‌گوید وی به واسطه زندگی با یک خواهر ناشنوا آشنایی به نقشش داشته است.

کد مطلب: ۱۲۶۴۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
وقتی زندگی خواهر ناشنوای یک بازیگر ، الگوی او در ایفای نقشش می‌شود

آرزو تاج‌نیا در میز هنر«سلام تهران» با بیان اینکه فعالیت‌های خود را با تئاتر شروع کرده است، گفت: یک همکاری یا تورج اصلانی داشتم به همین دلیل مرا به عنوان یک بازیگر کرد می‌شناختند. برای سریال آتش در گلستان هم معرفی شدم، به دفتر آقای حسینی رفتم و چند مرحله برای نقش‌های مختلف آزمون دادم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقش‌هایی که آزمون داده نقش ناشنوا بوده است، ادامه داد: زمانی که خود آقای شیخ‌طادی آزمون مرا دیدند یک لبخند کوچک روی صورت او نقش بست. من در تئاتر هم نقش ناشنوا بازی کرده بودم و از طرفی خواهر ناشنوا هم دارم. این عوامل باعث شد در ارتباط با یک شخصیت ناشنوا خیلی بیگانه نباشم.

این بازیگر با اشاره به حساسیت کارگردان روی نقش بلقیس، اظهار کرد: این شخصیت پیش برنده و البته بسیار هم سخت است. آقای شیخ‌طادی از ایفاگر نقش بلقیس تنها صحبت کردن به زبان اشاره انتظار نداشت. او دوست داشت بازیگر بتواند دنیا و جهان یک فرد ناشنوا و نگاهش به اتفاقات را درک کند‌. این اتفاق مستلزم این بود که یک فرد ناشنوا را از نزدیک دیده و با او زندگی کرده باشم تا بتوانم از نزدیک در درون خود پیدایش کنم.

به گفته او، بلقیس مهارت بیان به عنوان یکی از ابزارهای مهم بازیگری را ندارد، از طرفی در سکانسی که می‌خواست خودش را از بالای کوه پرت کند، گریم طوری بود که تا حدودی میمیک صورت او را هم گرفتند.

تاج‌نیا درباره چگونگی ایفای این سکانس توضیح داد: تمرکزم بر این بود که بیشتر از بدن استفاده کنم، یعنی با تک تک سلول‌های بدنم ذن را بازی کردم. عذاب وجدانی به بلقیس دست داد که احساس کرد باید خودش را بکشد. وقتی مرگ عروج که عاشق او بود و اتفاقات روستا که بخاطر دروغ او در آن گرفتار شده بود با چشم دید، با خود فکر کرد که تحمل این بارها برایش سخت بود. من در آن لحظه که خیلی سخت بود باید ترس و ناامیدی را نشان می‌دادم، سعی کردم آن لحظه را زندگی کنم تابتوانم نشانش دهم. سکانس‌های احساسی تا مدت‌ها بازیگر را درگیر می‌کند.

به گفته این بازیگر، پرویز شیخ‌طادی جزئی نگر است. کار در شهرستان سخت بود، اما به قدری مردم آنجا خونگرم بودند که این سختی‌ها به چشم عوامل نیامده است.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که به تهیه‌کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ورزشی با اجرای مصطفی امامی، فریبا باقری و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار