مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی محمدشهر کرج در گفت و گو با پانا:

شادی چهارشنبه‌سوری را به غم تبدیل نکنیم

کرج (پانا) - مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی محمدشهر عنوان کرد چهارشنبه‌سوری یکی از سنت‌های کهن ایرانیان است که در چند سال اخیر خطرات بسیاری در این روز برای نوجوانان وجوانان ایجاد شده است. به همین دلیل نیروهای آتش‌نشانی در نقاط پر ازدحام شهر آماده‌باش هستند و بر این اساس نباید شادی چهارشنبه‌سوری را به غم تبدیل کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
شادی چهارشنبه‌سوری را به غم تبدیل نکنیم

مهدی رضانیا، مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی محمدشهر با اعلام این خبر گفت: در سال جاری چندین دوره آموزشی در مدارس و مراکز اداری تجاری در خصوص آگاهی دانش‌آموزان، عموم مردم و پرسنل ادارات در برخورد با حادثه و آشناسازی مردم برگزار شده است. همچنین بروشور و تابلو بیلبوردهای فراوانی در این مورد تهیه شده است.

وی افزود: با توجه به سال‌های گذشته روند خطرات چهارشنبه سوری در محمدشهر متاسفانه به خصوص برای نوجوانان صعودی بوده است و گاهی اثرات جبران‌ناپذیری را در پی داشته است. به عنوان مثال سال گذشته یک نوجوان ۱۷ ساله به‌دلیل انفجار مواد محترقه جان خود را از دست داد و همچنین ۵ نفر نوجوان ۱۸ و۱۶ ساله مصدوم شدند. ‌

رضانیا همچنین افزود: برای پیشگیری و کاهش خطرات چهارشنبه سوری از حوادث ناگوار والدین توصیه های لازم را به فرزندان خود کنند. خانواده ها در این روز دور شدن از فرزندان را به حداقل برسانند و از تجمع، ترقه بازی و... دوری کنند و حتی المقدور از لوازم آتش بازی بی‌خطر استفاده کنند.

دانش‌آموز خبرنگار؛ آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار