احمدی لاشکی در نشست برخط با روسای آموزش و پرورش سراسر فارس از شیراز خبر داد:

۴۰ درصد از کارکنان آموزش و پرورش کشور بالای ۲۵ سال سابقه دارند

شیراز ( پانا ) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴۰ درصد از جمعیت یک میلیونی نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش بالای ۲۵ سال سابقه کار دارند.

کد مطلب: ۱۲۶۴۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ درصد از کارکنان آموزش و پرورش کشور بالای ۲۵ سال سابقه دارند

قاسم احمدی لاشکی در سفر به فارس و در نشست برخط با روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت: مهم‌ترین مشکل امروز آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی از لحاظ کمی و کیفی است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با ۴ چالش درونی، بیرونی، اجرای واقعی سند تحول بنیادین و چالش تحلیلی بر اساس ویروس کرونا موجه است.
احمدی لاشکی گفت: عدم توازن بین نیروی انسانی ورودی به آموزش و پرورش و خروجی‌های آن باعث چالشی عظیم در این ارگان خواهد شد.
وی گفت: ما فقط در بعد آموزش نیروی انسانی کم نداریم بلکه در تامین نیروهای خدماتی و مراقبین سلامت و معلمین تربیت‌بدنی نیز با چالش مواجه هستیم.
او گفت: در کشور با کمبود بیش از ۶۰ هزار نیروی خدماتی مواجه هستیم که این کمبود امنیت مدارس را به خطر انداخته است.
در ادامه گفت: باید اضافه کار معلمان به طور ماهانه و منظم پرداخته شود تا انگیزه کافی برای کارکردن معلمان وجود داشته باشد.
وی گفت: ارزشیابی‌های دانش آموزان و برنامه‌های درسی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا بتوانیم فداکاری‌های شهید‌سلیمانی و علی لندی‌ها را در کتاب‌های درسی قرار دهیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: باید در سیستم تعلیم و تربیت اخلاق و انسانیت را ترویج کنیم.
احمدی لاشکی گفت: عدالت آموزشی باید فراتر از شعار محقق شود و همچنین باید به فکر توسعه متوازن در همه ابعاد تعلیم و تربیت باشیم.
وی گفت: در آموزش و پرورش باید مطالعات طولی با برنامه‌های بلند مدت صورت گیرد تا آن نتیجه لازم صورت گیرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش ارتباط با محیط بیرون از دیگر چالش‌های درونی آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی مشکل‌های خود را حل و فصل نماید و باید از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها به درستی بهره بگیریم.
او گفت: اولین چالش بیرونی ما در آموزش و پرورش بحث کنکور است و این مساله موجب مکانیکی شدن فرایندهای آموزشی شده است.
وی افزود: تعارض در جامعه‌پذیری موجب پرورش شخصیت‌های دوگانه در آموزش و پرورش شده‌است و برای حل این مساله باید هنجارهای اجتماعی را همسو با آموزش و پرورش کنیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش‌های اجرایی کردن سند تحول بنیادین نیز یک چالش اساسی است که برگزاری کنکور سراسری در تعارض با اجرای سند است.
احمدی لاشکی گفت: چالش‌های تحمیلی از سوی کرونا موجب سونامی بی‌سوادی در کشور خواهد شد و نیازمند زمان برای برگشت به وضعیت قبلی هستیم.
وی گفت: بعد از عید باید به سمت برگزاری حضوری کامل مدارس پیش برویم تا افت پنهان تحصیلی جبران شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش‌آموزی اختصاص داد که با این رقم و کمک دیگر نهادها توانستیم بخشی از مشکل‌های دانش‌آموزان را حل کنیم.
احمدی لاشکی افزود: باید کشورمان را با دیگر کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دست به بازگشایی مدارس بزنیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین رتبه‌بندی معلمان را سال‌های پیش با هدف تحول تحول در آموزش و پرورش ترسیم کرده‌بود.
احمدی لاشکی گفت: رتبه‌بندی معلمان باید منزلت و شأن معلمان را ارتقا دهد و اعتلای معلمان و نظام آموزشی را در پی داشته باشد.
وی گفت: قانون رتبه‌بندی دیروز توسط رئیس‌جهمور محترم به سازمان برنامه و بودجه، وزارت اموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی و اداری ابلاغ شده است و آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان در دست تدوین است.
وی با بیان اینکه هیئت ممیزه‌ای در سطح ادارات آموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان تشکیل خواهد شد افزود: رئیس آموزش و پرورش به عنوان رئیس این هیات ، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نائب رئیس این هیات، کارشناس امور اداری به عنوان دبیر این هیات و معاونین آموزش و پرورش، یک مدیر مدرسه و ۲ نفر امین و کارشناس حراست و ارزیابی عملکرد به عنوان دیگر اعضای هیات ممیزه فعالیت خواهند کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان بر اساس تعریف دقیق شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای خواهد بود و تجربه کار در آموزش و پرورش در این امر بسیار مهم خواهد بود.
احمدی لاشکی گفت: می‌خواهیم در رتبه‌بندی معلمان حتی نظر دانش‌آموزان را نیز دخیل خواهیم کنیم.
وی ادامه داد: معلمان در رتبه‌بندی هر ۳ سال یک بار برای حفظ رتبه خود مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار