مدیرکل آموزش و‌پرورش استان:

رسالت آموزش و‌پرورش مانند حوزه‌های علمیه رسالت تربیتی است

بجنورد(پانا) - اولین جلسه کمیته‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و‌ پرورش با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و مدیرکل آموزش پرورش و دیگر مسئولین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رسالت آموزش و‌پرورش مانند حوزه‌های علمیه رسالت تربیتی است

در این جلسه ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب دکترین حرکتی ما در آموزش و‌پرورش است و با تمام قوا نسبت به اجرای آن تلاش می‌کنیم و نگاه ما در حوزه های آموزشی ابتدا پرورشی، فرهنگی در کنار آموزش است و با این نگاه در تلاش هستیم با تربیت تمام ساحتی دانش آموزان، فرزندانی بر فراز اسلام و انقلابی برای آینده نظام تربیت کنیم. رسالت آموزش و پرورش مانند حوزه و دانشگاه، تربیتی است و در تلاش هستیم استوار و‌ پرقدرت کنار عزیزان حوزه و با همکاری های بیشتر کارهای بزرگی انجام دهیم.

اکبری در ادامه افزود: متاسفانه در مدارس کشور با کمبود پنجاه هزار نفری مربی پرورشی مواجه هستیم و میانگین کشوری مربیان پرورشی در مدارس ابتدایی ۳۳۱ نفر است که متاسفانه در استان ما ۵۰۳ نفر است، با پیگیری های انجام شده در حوز های تامین نیروی انسانی در تلاشیم این خلا ایجاد شده را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در استان حدود ۳۳ سرباز طلبه در بخش های مختلف با آموزش و‌پرورش استان همکاری داشتند که امیدواریم در سال آینده این تعداد افزایش یابد و‌ همچنین استفاده از ظرفیت اولیا طلبه و حضور آنها بمدت سه روز در طول هفته در مدارس بخش های محروم استان باعث افزایش تربیت دینی و‌ پرورشی دانش آموزان می شود.
اکبری در ادامه طرح پیوند خانه، مسجد و مدرسه را مطرح کرد و گفت: در این طرح هفته ای یک نماز مغرب و عشا در یکی از مساجد محله های مختلف سطح شهرستان برگزار می شود و از دانش آموزان شرکت کننده در نماز جماعت تجلیل به عمل می آید.

وی در پایان گفت: طی جلسه ای که با شورای معاونین داشتیم تاکید بر همکاری بیشتر با حوزه اقامه نماز و ائمه جمعه هر شهرستان شد و در خصوص آماده سازی اردوگاه های دانش آموزی تمام تلاشمان بر این است که در سطح استان تمام اردوگاه ها تجهیزات کامل جهت استفاده داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار