میکائیل باقری:

باید برای تربیت حافظان قرآن کریم به دنبال کار جهادی و انقلابی باشیم

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که باید برای تربیت حافظان قرآن کریم، کار جهادی و انقلابی انجام داد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
باید برای تربیت حافظان قرآن کریم به دنبال کار جهادی و انقلابی باشیم

میکائیل باقری در نشست هم اندیشی مراکز دارالقرآن الکریم معین حفظ قرآن گفت: 22 سال است که از تأسیس مراکز دارالقرآن کریم می گذرد که اکنون بهار جوانی و بالندگی خود را می گذراند، در مسیر ایجاد تحول در فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز محور را حفظ قرآن قرار داده ایم و مراکز دارالقرآن الکریم مرکز شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی هستند که انتطار داریم ۵۰ درصد ظرفیت خود را در راستای تربیت حافظان قرآن کریم قرار دهند.

وی افزود: طبق پایش انجام شده از مراکز دارالقرآن الکریم سراسر کشور، بخشی از فعالیت دارالقرآن ها به آموزش روان خوانی و روخوانی قرآن اختصاص داده شده است اما معتقدیم این اتفاق باید در مدرسه بیفتد و انتظار ما این است که دارالقرآن ها به تربیت حافظان قرآن بپردازند اما اکنون تنها ١٠ درصد از ظرفیت خود را به تربیت حافظان اختصاص داده‌اند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ١٠سال پیش فرمودند که باید در کشور ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم اما این مطالبه مقام معظم رهبری محقق نمی شود مگر اینکه همه با تمام توان تلاش کنیم تا بتوانیم به این قله ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری برسیم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش محور تربیت حافظ قرآن کریم است و اگر در تربیت حافظان قرآن موفق شود کشور موفق خواهد شد.

باقری ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند هر کجا که از کار جهادی و انقلابی غفلت کرده ایم در آن زمینه عقب مانده ایم بنابراین لازم است برای تربیت حافظان قرآن کریم به دنبال کار جهادی و انقلابی باشیم زیرا با ساختار و کار اداری نمی‌توان به این هدف بسیار مهم دست یافت.

وی ادامه داد: مراکز دارالقرآن الکریم معین حفظ قرآن استان های سراسر کشور شاید بازوان توانمند ما در استان‌ها باشند و به صورت جهادی و انقلابی پای کار باشند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: اگر به صورت دلی و جهادی پای این کار بیاییم خیر دنیا و آخرت نصیبمان خواهد شد بنابراین باید وقت و انرژی مناسب را برای این کار بگذاریم تا بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم شما هم این جلسه همفکری و توجیهی را برای مدیران دارالقرآن استان خود بگذارید و در هر کجا که نیاز شد می‌توانید از همکاران ستادی نیز بهره مند شوید امیدواریم پس از همفکری و رسیدن به یک راهکار مناسب در این زمینه از اول خرداد ماه همزمان با آغاز فعالیت های تابستانی این کار عظیم کشوری را آغاز کنیم و از ابتدای مهر ماه همزمان با آغاز سال تحصیلی نیز کار را به صورت گسترده تر در مدارس پیگیری خواهیم کرد البته باید بگویم که دنبال ارائه عدد و آمار نیستیم بلکه چشم انداز خود را در این زمینه که تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است را ترسیم کرده ایم.

وی گفت:خوشبختانه در این مسیر همراهی و جدیت و حمایت جناب آقای دکتر نوری، وزیر محترم آموزش و پرورش را داریم و امیدواریم بتوانیم با همراهی همه عزیزان به این مهم دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار