آتش‌نشان جوانی البرزی که با شجاعت به هموطنان خود خدمت می‌کند

کرج (پانا) - یک آتش‌نشان شجاع ناحیه ۲ کرج که حدود یک سال و شش ماه است وارد این شغل شده با شجاعت تمام به هموطنان خود خدمت می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۶۳۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آتش‌نشان جوانی البرزی که با شجاعت به هموطنان خود خدمت می‌کند

علی میرزایی آتش نشان شجاع، پایگاه آتش نشانی محمدشهر کرج در خصوص انگیزه خود برای ورود به این حرفه در گفت گو با پانا عنوان کرد:«بنده از خطرات این شغل کاملا آگاه بودم و حس نوع دوستی و کمک به مردم و اینکه در سخت ترین شرایطی که برایشان پیش می آید، در خطرات غیرمنتظره ای که به وجود می آید کمکشان کنیم و باعث شویم مشکلات خیلی زود حل شود.»

وی در مورد مشوق خود در این زمینه اظهار کرد:«مشوق من خانواده ام بودند و اینکه بتوانم به مردم خدمت کنم و پناه یاری رسان مردم شهر و کشورم باشم بسیار خوشحالم.»

میرزایی در پاسخ به اینکه معمولا بیشتر ماموریت هایی که می روید چه زمانی در طول سال است، افزود:«ما در تمام طول سال در حال ماموریت هستیم منتهی بستگی به شرایط آب و هوایی دارد که خیلی در این شرایط تاثیرگذار است. مثلا در فصل تابستان خیلی از حریق ها علفزار و ضایعات است و در فصل زمستان حریق های مسکونی و مغازه ها بیشتر است.»

این آتش نشان در خصوص خطرات روز چهارشنبه سوری بیان کرد:« شاهد حوادث تلخی هستیم که در روحیه ما هم تاثیرگذار است. با اینکه بارها و بارها در صدا و سیما و مدارس گفته می شود که چه کارهایی خطرناک است که نباید در این روز انجام داد، ولی باز هر سال اتفاقاتی در این روز می افتد. مثلا سال گذشته جوان ۲۲ ساله نارنجک را به دیوار زده و خودش در جوی آب افتاده بود و از ناحیه شکم آسیب شدید و جدی دیده بود.»

وی در پایان از توصیه هایی برای هموطنان در روز چهارشنبه سوری گفت:«بیشتر توصیه من به خانواده جوان ها است که باعث می شوند یک سری از کارها و شیطنت هایی که در این سن برای هر جوان و نوجوانی پیش می آید را به درستی مدیریت نکنند. چون خیلی از حوادثی که به وجود می آید آسیب پذیر و زیان آور است. برای رفع مشکل خیلی از خانواده ها به دردسر می افتند، من خواهش می کنم از تمام خانواده ها و تمامی هموطنان که تحت هیچ شرایطی اسیر این بازی ها نشوند و جان و مال خود را به خطر نیندازند.»

دانش آموز خبرنگار: ریحانه اسدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار