مدیر جدید آموزش و پرورش ناحیه یک قم معرفی شد

قم(پانا) - آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سالن همایش کانون فرهنگی مریم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر جدید آموزش و پرورش ناحیه یک قم معرفی شد

آیین معرفی «عبدالله صادقخانی» به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش ناحیه یک قم و تکریم «محمد صفاییان» مدیر سابق این ناحیه، امروز در سالن همایش کانون فرهنگی مریم ناحیه یک برگزار شد.
در این آئین «محمدجواد ظهیری» معاون آموزش متوسطه ناحیه یک به نمایندگی از شورای معاونان اداره، طی سخنانی با عرض تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت روز بزرگداشت شهدا، فراز هایی از صحیفه سجادیه را بازگو کرد و خدمات مدیر سابق ناحیه را ستود.
در ادامه، «محمد صفائیان» مدیر سابق آموزش و پرورش ناحیه یک، 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا را گرامیداشت و با اشاره به عنایات اهل بیت(ع) اظهار داشت: از عنایات حضرت معصومه(س) بوده که هر روز گشایش در کارها برای من بیشتر از قبل شده است.
وی افزود: در طی این سال‌ها همیشه تلاش کردم خدمت‌گزار واقعی مردم و زبانی برای بی‌زبان ها و دستی برای بی دست‌ها، باشم.
صفائیان در ادامه با تشکر از معلمانی که فعالیت های جهاد‌ی و تلاشگرانه داشته اند، تصریح کرد: این دو سال که آموزش‌ها به صورت مجازی بوده است، معلمان از همان ابتدا پای کار بودند و اجازه ندادند از قافله آموزش عقب بمانیم.
«علیرضا رحیمی» مدیر کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و بخصوص شهدای دانش‌آموز و نیز حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی نگران بازمانده های هنجارهای اخلاقی و تربیتی هستیم؛ باید درس را با اخلاق و تربیت و اخلاق و تربیت را نیز باید با درس توام دید.
رحیمی افزود: باید فضای مدرسه تعلیم و تربیت ما به گونه ای باشد که دانش‌آموز داوطلبانه و با شوق قلبی به سمت کردار و رفتار خوب برود و همچنین اگر زمینه گناه فراهم شود، دانش‌آموز از آن فرار کند و این تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی است..
مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه با توجه به ایثارگری مدیران، معلمان و کارکنان آموزشی و پرورشی اضافه کرد: نگاه درونی به آموزش و پرورش زیباست اما متاسفانه نگاه بیرونی به این نهاد، زیاد پسندیده نیست.
رحیمی تصریح کرد: باید ویژگی‌های آموزش و پرورش را در ویترینی بگذاریم که همگان با دیدن نام این اداره، بدانند آموزش و پرورش مجموعه ای از نیروهای خلاق، و دلسوز است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش همدلی و همکاری بسیار زیاد و دلسوزترین افراد جامعه در این دستگاه وجود دارند، افزود: یک معلم که پایه اول دبستان را آموزش می‌دهد باید در روانشناسی کودک، روانشناسی یادگیری و... مهارت داشته باشد و این بخشی از زحمات و تلاش های بسیار یک معلم است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه با تقدیر از تلاش های مجاهدانه محمد صفاییان و با اشاره به آیه «تلک امه قد خلت لها ما کسبت و لکم ما کسبتم» توصیه هایی را به مدیریت جدید آموزش و پرورش ناحیه برای استمرار تلاش های گذشته و دستیابی به موفقیت های جدیدتر بیان کرد.
«عبدالله صادقخانی» مدیر جدید آموزش و پرورش ناحیه یک نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مجید عسگری جمکرانی و بزرگداشت نیمه شعبان، نکاتی را پیرامون آموزش و پرورش و نظام تربیتی خاطرنشان کرد.
در این آئین حکم مسئولیت عبدالله صادقخانی به وی اعطا شد و با تقدیم لوح و هدایایی از خدمات ارزشمند محمد صفاییان که به افتخار بازنشتگی نائل شده است، تقدیر شد؛ فرزند صفاییان نیز دلنوشته ای در تقدیر از زحمات پدرش قرائت کرد.
همچنین برخی مدیران، معاونت ها و دستگاه های مختلف نیز با اهدای دسته های گل و هدایا، از مدیر سابق ناحیه تجلیل کردند.
صادقخانی برادر شهید است و مدیریت کانون بسیج فرهنگیان شهید رجایی و مسئولیت معاونت پیشتیبانی اداره ناحیه یک بخشی از سوابق وی است.
در مراسم فوق، روسای ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان قم، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم و کانون بسیج فرهنگیان شهید رجایی، مدیر سازمان دانش آموزی ناحیه یک، حجت الاسلام کرمی پور امام جمعه شهر قنوات به همراه مسئولانی دیگری از این شهر، فرماندهان حوزه یک بسیج دانش آموزی خواهر و برادر، فرماندهان کلانتری های 25 و 12، مسئولان معاونت ها و کارشناسان اداره کل، مدیران مدارس و کارکنان اداره ناحیه یک حضور داشتند.
دانش آموز خبرنگار: فاطمه خسروآبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار