دبیرکل حزب مردم‌سالاری:

سرنوشت مذاکرات وین نباید به تحولات اوکراین گره بخورد

گسترش ناتو به مرزهای شرقی را نمی‌پذیریم/ اروپا و آمریکا در قضیه اوکراین بی‌تقصیر نیستند

تهران (پانا) - دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه نباید سرنوشت مذاکرات وین به تحولات اوکراین گره بخورد، به اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا توصیه کرد در مذاکرات وین گروکشی نکنند.

کد مطلب: ۱۲۶۳۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سرنوشت مذاکرات وین نباید به تحولات اوکراین گره بخورد

مصطفی کواکبیان در نشست خبری خانه احزاب ایران درباره تحولات روسیه و اوکراین اظهار کرد: از نظر احزاب کشور تجاوز در هر جای دنیا محکوم است و ما هیچ‌گونه حمله و جنگ را خواستار نیستیم بلکه خواستار توقف جنگ هستیم.

وی تصریح کرد: گسترش ناتو به مرزهای شرقی را نیز نمی‌پذیریم. اگر کشورهای اروپایی می‌خواستند می‌توانستند تحریکاتی ایجاد نکنند که روسیه هم وادار به واکنش شود. بنابراین اروپا و آمریکا هم در این قضیه بی‌تقصیر نیستند.

وی با بیان اینکه سرنوشت هر کشوری باید از سوی مردم همان کشور تعیین شود، گفت: سرنوشت مردم اوکراین هم باید به دست مردم اوکراین تعیین شود. ما نباید اجازه بدهیم که کشورهای بزرگ دنیا برنامه‌هایی داشته باشند که رژیم صهیونیستی را تحریک کرده و نگاه‌ها را معطوف یک نوع درگیری در غرب آسیا کنند و خودشان از آن بهره‌برداری و سواستفاده کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: باور داریم که سرنوشت مذاکرات وین نباید با تحولات اوکراین گره بخورد. مذاکرات وین روند خود را دارد و ماجرای اوکراین ۱۸ روز است که آغاز شده است. ما هم به اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا توصیه می‌کنیم در مذاکرات وین گروکشی نکنند.

کواکبیان اضافه کرد: مذاکرات وین برای ما مهم است. برجام و مذاکرات وین هیچ ربطی نباید به تحولات اوکراین داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار