برگزاری یادواره شهدا در دبیرستان حضرت صدیقه(س) روستای کرمجگان قم

قم(پانا)- مراسم «یادواره شهدا» در نمازخانه مدرسه حضرت صدیقه(س) روستای کرمجگان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  یادواره شهدا در دبیرستان حضرت صدیقه(س) روستای کرمجگان قم

مراسم «یادواره شهدا» با حضور «حسن شهامی» مدیر سازمان دانش آموزی شهرستان کهک و معلمان و دانش آموزان مدرسه حضرت صدیقه(س) روستای کرمجگان در نمازخانه این مدرسه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «مجتبی سیاری» راوی خاطرات شهدا، با یاد و خاطره از شهیدانی چون حاج یونس زنگی آبادی، عبدالمهدی مغفوری، علی شفیعی، محمد شیخ شعاعی، حسین محرابی ،اسماعیل صادقی و مهدی و مجید زین الدین مجلس را معطر به عطر شهدا کرد؛ شهدا باب الحوائج و همچون امامزاده های شهر هستند.

سیاری ادامه داد: شهید غلامرضا لنگری زاده یک کارگر تعویض روغنی بود که در پی تحولی به سختی به سوریه سفر می‌کند و در آنجا خوش می درخشد. یکی از روزها حاج قاسم از او سوال می‌کند: شما اهل کجایید؟ می گوید: اهل کرمان؛ حاج قاسم به غلامرضا می گوید:غلام رضا کرمانی ها را روسفید کردی و انگشتری به وی هدیه می کند.
چند روز بعد، غلامرضا زخمی می شود و به دست داعش می‌افتد و نیروهای داعش با شکنجه او را به شهادت می رسانند.

راوی دفاع مقدس افزود: من طی دیداری که با خانواده شهید غلامرضا لنگری زاده داشتم، مادر این شهید بزرگوار انگشتر و پوتین سوخته ای که از این شهید به جا مانده بود را به عنوان هدیه به ما دادند و پوتین شهید مدافع حرم در موزه حرم مطهر رضوی نگهداری می شود.

مجتبی سیاری در رابطه با اهمیت دو واجب فراموش شده خاطر نشان کرد: در وصیت نامه تمام شهدا ۶ مورد برجسته است که یکی از آنها توصیه به امر به معروف و نهی از منکراست و برای زنده نگه داشتن راه شهیدان عمل به آن واجب، نیاز است.
این مراسم با خاطره گویی حسین میرزایی از شهید مدافع حرم «مهدی ایمانی» همراه بود و با مرثیه سرایی ابوالفضل رجبی ادامه یافت.
همچنین تراکت های مربوط به آموزش مجازی امر به معروف و نهی از منکر که توسط مرکز تخصصی امر به معروف و نهی از منکر موسسه موعود برگزار می شود؛ با محتوای رایگان و براساس استفتائات مراجع معظم تقلید، میان مدعوین پخش شد.
این مراسم با هدیه‌ای که مختصری از وصیت نامه شهدا بود و به میهمانان اعطا شد، پایان یافت.
دانش آموز خبرنگار: زهره آقاجانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار