روسیه از حضور در جام جهانی 2022 محروم شد

اجازه حضور در لیگ ملت‌های اروپا از روسیه و بلاروس گرفته شد

تهران (پانا) - فدراسیون جهانی فوتبال سرانجام نظر قطعی خود درباره تیم ملی فوتبال روسیه را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
روسیه از حضور در جام جهانی 2022 محروم شد

سرانجام فدراسیون جهانی فوتبال هم به تبعیت از اتحادیه بین‌المللی المپیک یکی از سنگین‌ترین تصمیمات خود را گرفت و ساعاتی قبل سایت رسمی فیفا اعلام کرد بدنبال حمله روسیه به اوکراین، با تصمیم این نهاد تیم ملی فوتبال روسیه اجازه شرکت در جام جهانی 2022 را ندارد.

بدین ترتیب روسیه از پلی‌آف جام جهانی کنار گذاشته خواهد شد و تیم ملی لهستان به صورت مستقیم راهی فینال پلی‌آف شد تا در این دیدار برای رسیدن به جام جهانی به مصاف برنده بازی سوئد و جمهوری چک برود.

این تصمیم همچنین ابعاد دیگری را هم در نظر گرفته است. براساس تصمیم فیفا تیم‌های فوتبال ملی و باشگاهی دو کشور روسیه و بلاروس اجازه حضور در هیچ رویداد بین‌المللی را نخواهند داشت. این تصمیم بدین معنی است که روسیه علاوه بر جام جهانی، از حضور در لیگ ملت‌های اروپا هم محروم شده است. رقابت‌های فصل جدید لیگ ملت‌های اروپا از اوایل خرداد سال آینده آغاز می‌شود.

روسیه که در سطح دو لیگ ملت‌‎های اروپا و در گروه 2 قرار گرفته بود که با حذف این تیم، گروه 2 با حضور تیم‌های ایسلند، اسرائیل و آلبانی دیدارهای خود را پیگیری خواهد کرد. همچنین بلاروس هم در سطح سه این رقابت‌ها حضور داشت و از این رقابت‌ها کنار گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار