کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش رودهن‌:

برگزیده شدن در مسابقات قرآن، پله‌ای برای صعود و کمال دانش‌آموز در عرصه‌های قرآنی است

رودهن (پانا) - کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش رودهن، برگزیده شدن دانش‌آموز را در مسابقات قرآنی، پله‌ای برای صعود و کمال او در عرصه‌های قرآنی و آموزه‌های دینی معرفی کرد که لازم است این امر در آموزش و پرورش مورد عنایت و توجه ویژه مربیان قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزیده شدن در مسابقات قرآن، پله‌ای برای صعود و کمال دانش‌آموز در عرصه‌های قرآنی است

زینب اشکور‌ کیایی کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش رودهن، پیرامون اختتامیه مسابقات قرآن در آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا بیان کرد: این‌ مسابقات که به صورت مجازی و در گروه‌بندی‌ها و رشته‌های مشخص زیر نظر داوران متخصص و تعیین شده در شورای قرآن منطقه، انجام شد بعد از داوری‌های تخصصی، دانش‌آموزان برگزیده و منتخب معرفی شدند و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه به مدارس و دانش‌آموزان صورت گرفت.

وی افزود: این دانش‌آموزان جهت شرکت در مسابقات استانی به واحد قرآن اداره کل شهرستان‌های استان تهران معرفی خواهند شد تا در عرصه رقابت استانی نیز حاضر باشند و در صورت صلاحیت به مرحله کشوری راه یابند.

کیایی در تکمیل صحبت‌هایش اذعان کرد: با وجود مجازی بودن و عدم حضور دانش‌آموزان، تصور بر این‌ بود که نیازی به برگزاری و پیگیری مسابقات قرآن تا برگشت شرایط عادی مدارس نیست، اما ما نباید از این نکته غافل شویم که پیوند دانش‌آموز با قرآن و آموزه‌های آن نباید از بین برود، ضمن اینکه کشف استعداد‌های قرآنی در مدارس در صورت عدم برگزاری مسابقات متوقف می‌شود.

او همچنین درباره ضرورت برگزاری مسابقات افزود: دانش‌آموز در مدرسه و تحت تعلیم و تربیت، حال چه به صورت مجازی یا حضوری بسیاری از مفاهیم دینی و مذهبی را برای خود نهادینه می‌کند و وقتی در صحنه رقابت قرار می‌گیرد سعی در پیشرفت و ارتقای خود در زمینه‌های قرآنی و دینی می‌کند.

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش رودهن‌ تصریح کرد: دانش‌آموز وقتی در مسابقاتی که با محوریت قرآن و نماز است وقتی منتخب می‌شود ناخودآگاه روح و روانش را شادی فرا‌ می‌گیرد، این شادی و نشاط روحی که سرمنشأ آن قرآن و آموزه‌های آن در قالب کتاب احکام، نورباران، نهج‌البلاغه، تفسیر و دیگر موارد، است به تکامل و تعالی معنوی دانش‌آموزان، قطعا در آینده کمک خواهد کرد.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار