اجرای پویش ایران‌ سرسبز من در فارس

شیراز(پانا)- پویش ملی «ایران سرسبز من» در روز درختکاری با حضور برخی از فرهنگیان و دانش‌آموزان در فارس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد

این پویش که با هدف ایجاد ایرانی سرسبز، قوی و آباد و توسعه فضاهای سبز کشور ایجاد شده است، با همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه تشکل‌های دانش‌آموزی در حال اجراست.نهال‌هایی که در این پویش کاشته می‌شوند از نوع بومی هر منطقه با نیاز آب کم هستند که در ارتفاعات کاشته می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در برنامه روز درختکاری و پویش ایران‌ سرسبز که در اردوگاه امام خمینی شیراز برگزار شد، خطاب به دانش‌آموزان گفت: امسال هرکدام از شما یا درخت بکارید یا از درختی محافظت کنید چرا که اگر شما دانش‌آموزان بخواهید و اراده کنید تحول و انقلاب رخ خواهد داد.

محمدخلیل عسکری ادامه داد: در مسافرت‌هایی که می‌روید و در طبیعتی که حضور دارید محافظ درختان باشید و با آبیاری و نشکاندن شاخه درخت از آن‌ها مراقبت کنید.

عسکری با بیان اینکه همه ما مسؤل هستیم که از محیط‌زیست و درختان حفاظت کنیم افزود: این یک مسؤلیت اجتماعی است و همه باید نسبت به جامعه‌مان متعهد شویم.

وی اظهار کرد: پاسداران طبیعیت در منابع‌طبیعی برای حفاظت از درختان و دیگر عرصه های منابع‌طبیعی جان خود را از دست می‌دهند و همچنان محکم پای حفاظت از این منابع می‌ایستند.امیدواریم در خانواده بزرگ آموزش و پرورش که متشکل از دانش‌آموزان و فرهنگیان و والدین است، یک بسیج حفاظت از منابع طبیعی تشکیل بدهیم.

معاون فنی اداره کل منابع‌طبیعی استان فارس گفت: همه ساله از ۱۵ تا ۲۲ اسفند‌ماه هفته منابع‌طبیعی نام دارد و مهمترین روز آن هم ۱۵ اسفند یعنی روز درخت‌کاری است.

رضا نیک‌منش افزود: امروزه مسائل مربوط به محیط‌زیست در تمام دنیا بسیار اهمیت دارد و در این قرن ما با سه ابر چالش مواجه خواهیم بود.
نیک منش ادامه داد: تغیرات اقلیمی، کمبود آب‌شیرین و گرم شدن زمین معضلاتی در خصوص محیط‌زیست هستند که درخت‌کاری و توسعه فضای‌سبز از سازنده‌ترین راهکار های جلوگیری از آنهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار