در دیدار رئیس سازمان سینمایی با سیدحسن نصرالله چه گذشت

طرح افقی نو برای سینمای ایران در عرصه بین‌الملل

تهران (پانا) - به تازگی تصویری از محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در کنار سیدحسن نصرالله منتشر شده که نه تنها برای نخستین بار است که یک رئیس سازمان سینمایی با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار می‌کند بلکه بیشتر از هر سخن و کلامی نشان می‌دهد که مسئول سینمای ایران که سال‌ها دبیری جشنواره مقاومت را بر عهده داشته تا چه اندازه برای گشایش و تحول سینمای ایران به این دیدگاه و ضرورت باور دارد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح افقی نو برای سینمای ایران در عرصه بین‌الملل

انتخاب خزاعی از سوی محمدمهدی اسماعیلی به سمت رئیس سازمان سینمایی در مهرماه سالجاری از همان آغاز مسیری را ترسیم کردکه به سینمای مقاومت و دفاع‌ مقدس و رشد و پیشرفت این‌گونه سینمایی مهم و استراتژیک بیش از گذشته اهتمام ورزیده شود. مدیری جوان و انقلابی که به محض دریافت حکمش نخست نه به بهارستان که به بهشت زهرا و به زیارت مزار شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم رفت و امروز تصویر او را در کنار سیدحسن نصرالله نماد جریان مقاومت می بینیم.

آنچه مسلم است، حضور فردی با چنین نگاهی در راس مدیریت سینمایی می‌تواند امیدواری‌هایی را در سینمای‌ مقاومت و سینمای ضد سلطه ایجاد کند و همگام با مضامین مهم و مفاهیم ارزشمند که در این سال‌ها در سینمای کشور مغفول مانده به استانداردها، کیفیت و جذابیت فیلم‌های این حوزه هم به شکل ویژه توجه شود.

زمانی او گفته بود که» شک نکنید ظرفیت سازی بین المللی برای سینمای مقاومت یک استرتژی لازم است» و امروز با سفرش به لبنان و بسترسازی برای توسعه تعاملات و همکاری‌ها و تقویت فضا و ظرفیت برای تولیدات مشترک استراتژیک و گسترش بازارهای منطقه ای این دیدگاه را عملیاتی و آغاز کرده است.

فراموش نکنیم دیرزمانی خزاعی دبیری جشنواره فیلم دفاع مقدس را عهده دار شد و از یک جشنواره ملی و موضوعی ظرفیتی بوجود آورد که به رویداد مهمی در محور فرهنگ و سینمای مقاومت تبدیل شد- جشنواره‌ای که با ابتکار وی در ایجاد بخش«چهره سال مقاومت» به نقطه کانونی مبارزه با قدرت‌های استکباری و صهیونیستی وحکومت های خودکامه عربی بدل گشته و بسیاری از رهبران نهضت های اسلامی را مورد توجه افکار عمومی منطقه و جهان از طریق سینِما قرار داد.

بدون تردید، سفر خزاعی رئیس سازمان سینمایی جمهوری اسلامی به همراه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لبنان و دیدار با میشل عون رئیس جمهور لبنان و سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان نویدبخش افقی تازه برای فرهنگ و سینمای ایران است. این سفر به طور قطع، دستاوردهای ارزشمندی برای توسعه و رونق سینمای ایران و تقویت چرخه های اقتصادی آن در بازارهای منطقه ای خواهد داشت و فرایند بزرگ‌تر از آن، ترسیم افق و مسیر جدید پیش روی سینمای ایران است.

مسیری که نشان می‌دهد که این سینما در کنار وجوه انسانی و مختصات اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران به یک دیپلماسی و راهبرد بین‌المللی نیاز دارد. سینمایی که فراتر از چالش‌ها و فراز و نشیب‌های درونی اش به تقویت مناسبات و ظرفیت‌های فراتر از سینما نیاز دارد. سینمایی که وقت آن رسیده است که از پیله معضلات درون زایش به در آید و به مثابه قدرت رسانه‌ای و اجتماعی فرهنگ ساز در پهنه بین الملل نقش آفرینی کند و به دلیل پیوند و الهامش از گفتمان انقلاب اسلامی و مولفه های آن شاهد رشد و نمو سینمایی متفاوت باشیم- سینمایی که راوی زیبایی‌های روح پایداری و مقاومت و ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی و هویت ایرانی و اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار