رئیس کمیته امداد مطرح کرد؛

پرداخت وام بدون کارمزد تا سقف ۱۰ میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد

تهران (پانا) - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت که تا سقف ۱۰ میلیون تومان از این مددجویان متقاضی وام، کارمزدی دریافت نمی‌شود و برای وام‌های بالای ۱۰ میلیون تومان نیز فقط ۳ درصد کارمزد برای طول دوره هفت یا پنج ساله اخذ می‌شود تا صندوق بتواند گردش داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت وام بدون کارمزد تا سقف ۱۰ میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد

مرتضی بختیاری در همایش قرض نیکو که صبح امروز درکمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه در رابطه با صدقه روایاتی داریم که بنا بر این روایات صدقه دفع بلا می‌کند، گفت: در بسیاری از خانه‌ها صندوق صدقه وجود دارد اما فاصله ثواب صدقه در مقابل ثواب قرض الحسنه زیاد است و عجیب در بحث قرض الحسنه برکت وجود دارد. در برخی روایات ثواب قرض الحسنه ۱۸ برابر صدقه عنوان شده است زیرا عزت افراد در قرض‌الحسنه حفظ می‌شود و با قرض‌الحسنه چرخه اقتصادی و فعالیت اجتماعی فعال می‌شود.

رئیس کمیته امداد افزود: کارهای بزرگی می‌توان با قرض الحسنه انجام داد، بر خلاف ربا که یک ریال ربا آتش به زندگی می‌آورد اما یک ریال قرض الحسنه به زندگی برکت می‌دهد و باید چرخه کار بانکداری اسلامی ما به معنای واقعی کلمه به روی قرض‌الحسنه افتد.

بختیاری خاطرنشان کرد: صندوق امداد ولایت سال ۹۵ با همت آقای فتاح راه‌اندازی شدو برکات خوبی تا کنون داشته است. در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۲۲۰ هزار نفر که ۸۰ درصد این افراد مددجویان کمیته امداد بودند از صندوق امداد ولایت وام گرفته و ۲۲۰۰ میلیارد تومان وام به این افراد داده شده است.

وی اضافه کرد: تا سقف ۱۰ میلیون تومان از این متقاضیان وام، کارمزدی دریافت نمی‌شود و برای وام‌های بالای ۱۰ میلیون تومان نیز تنها ۳ درصد کارمزد برای طول دوره هفت یا پنج ساله اخذ می‌شود تا صندوق بتواند گردش داشته باشد.

در پایان این همایش از تعدادی از خیرین فعال در حوزه قرض الحسنه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار