مسعود شکوهی:

۷۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور فعالیت می‌کنند

دانش‌آموزان می‌توانند با انتخاب رشته‌ امور تربیتی در مقطع کارشناسی به این شغل وارد شوند

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در رادیو گفت‌وگو گفت امور تربیتی در سیستم آموزشی ایران سابقه‌ای هم‌اندازه با انقلاب اسلامی دارد و در حال حاضر نزدیک به 70 هزار مربی و معاون و مشاور پرورشی در مدارس سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
۷۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور فعالیت می‌کنند

برنامه «روزنه» با موضوع هفته تربیت اسلامی، در ارتباط تلفنی با مسعود شکوهی (مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

مسعود شکوهی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: سازماندهی مربیان پرورشی و مشاورین مدارس بر عهده اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش است. امور تربیتی در سیستم آموزشی ایران سابقه‌ای هم‌اندازه با انقلاب اسلامی دارد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالان و مربیان حوزه امور تربیتی کسانی هستند که پیام انقلاب اسلامی را در سطح وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان تبیین کردند و گسترش دادند.

وی با اشاره به این که نزدیک به 36 هزار دانش‌آموز در مدت جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند، ادامه داد: از بین 5 هزار شهید معلم در کشور حدود 480 شهید فعالان حوزه امور تربیتی و پرورشی بوده‌اند.

شکوهی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به 70 هزار مربی و معاون و مشاور پرورشی در مدارس سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص رشته دانشگاهی مربی امور تربیتی، توضیح داد: دانش‌آموزان می‌توانند با انتخاب رشته‌‌ امور تربیتی در مقطع کارشناسی به این شغل وارد شوند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس ماده 28 جذب نیروهای آزاد، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند از بین افرادی که در رشته‌های مرتبط با امور تربیتی و مشاوره تحصیل کرده‌اند، مشاوران و مربیان خود را استخدام کند.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش سالانه به طور متوسط 28 میلیون نفر ساعت آموزش‌های مختلف را در اختیار همکاران، مشاوران و مربیان پرورشی قرار می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار