سخنگوی هیأت رئیسه با اشاره به توضیحات قالیباف تشریح کرد

جزئیاتی از جلسه غیرعلنی مجلس درباره مذاکرات وین

تهران (پانا) - سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، جزئیاتی از جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان درباره مذاکرات وین را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیاتی از جلسه غیرعلنی مجلس درباره مذاکرات وین

سید‌نظام‌الدین موسوی در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی مجلس، اظهار کرد: صبح امروز جلسه غیرعلنی نمایندگان با رئیس مجلس درباره مذاکرات هسته‌ای برگزار شد و تاکید بر این است که آمریکایی‌ها باید ضمانت بدهند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در مذاکرات هسته‌ای در درجه اول باید قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس در نظر گرفته شود. چارچوب مذاکرات باید در همین مسیر باشد؛ مجلس بر این موضوع نظارت می‌کند و ما از مذاکره کنندگان در چارچوب منافع ملی حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی افزود: آقای قالیباف تاکید کرد موضوع هسته‌ای برای ما مهم است و از حقوق هسته‌ای خود عدول نمی‌کنیم و هر مذاکره و توافقی باید حقوق هسته‌ای ما را تضمین کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در ادامه افزود: ما با تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواجه هستیم، اگر جایی تعهد یا تضمینی می‌دهیم، باید تعهد متقابل هم وجود داشته باشد که رفع تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی باشد.

موسوی با اشاره به بی اثر شدن تحریم‌ها در این سال‌ها گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر تحریم‌ها اثر خودش را از دست داده، ولی، چون تعهداتی دادیم و باید به تعهدات تا زمان پایان راستی آزمایی پایبند باشیم، باید انتفاع اقتصادی را هم در نظر داشته باشیم.

وی افزود: آمریکا باید در مقابل تعهداتش ضمانت بدهد؛ ضمانت‌ها مختلف است، مثلا ضمانت ذاتی، حقوقی، سیاسی و اقتصادی که اگر این ضمانت‌ها وجود نداشته باشد تعهدات ما بی‌معنی خواهد بود؛ تعهد همراه با ضمانت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار