عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

تاثیر کاهش نرخ عوارض ساختمانی در ساخت‌وسازهای پایتخت؛ قفل‌های صنعت ساختمان برداشته شود

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت که اگر گره‌ها و قفل‌ها از صنعت ساختمان برداشته نشود و برای سرمایه‌گذار جذابیتی در حوزه صنعت ساختمان ایجاد نشود، این سرمایه‌ها از کشور فرار می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر کاهش نرخ عوارض ساختمانی در ساخت‌وسازهای پایتخت؛ قفل‌های صنعت ساختمان برداشته شود

جعفر شربیانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص اینکه برخی فعالان بازار مسکن معتقدند کاهش نرخ عوارض ساختمانی تاثیر چندانی بر رونق ساخت و ساز ندارد، گفت:‌ «رونق ساخت و ساز وابسته به موارد زیادی است که کاهش عوارض یکی از آن‌هاست و اساسا عوارض هم بر قیمت مسکن در شهر تهران تاثیر کمی دارد. از دیگر موارد قیمت مصالح است و همچنین قوانینی که در شورای پنجم در حوزه معماری و شهرسازی تصویب شد که مردم به شدت از آن ناراضی هستند از جمله کم کردن طبقات در پهنه‌های مختلف.»

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید موضوع ساخت‌وساز را یک صنعت دید، گفت:‌ «در تهران به عنوان پایتخت کشور با بیش از 9 میلیون نفر جمعیت، ساختمان و ساخت و ساز یک صنعت است چون کسی که می‌خواهد خانه خود را به صورت شخصی یا مشارکتی بسازد یا کسانی که در حوزه صنعت ساخت و ساز به عنوان سرمایه‌گذار ورود می‌کنند، باید برای آن‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد.»

شربیانی با تاکید بر اینکه اگر گره‌ها و قفل‌ها از صنعت ساختمان برداشته نشود و برای سرمایه‌گذار جذابیتی در حوزه صنعت ساختمان ایجاد نشود، این سرمایه‌ها از کشور فرار می‌کنند و در جاهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت:‌ «آن زمان است که ساخت و ساز از رونق می‌افتد و به بافت فرسوده اضافه می‌شود و نمی‌توان بافت فرسوده را به بافت پایدار و مقاوم تبدیل کرد. اعتقاد در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر ششم این است که با رعایت چارچوب مقررات و قوانین و ضوابط این گره‌ها باز شود و این جذابیت و رونق ایجاد شود. انتظار از شهرداری تهران و معاونت شهرسازی این است که همراهی و همکاری کنند و نگاه‌ها، نگاه رونقی باشد و از نقدها بیمی وجود نداشته باشد و برای حل مشکلات به میدان بیایند.»

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: «مشوق‌ها در جنوب تهران باید به گونه‌ای باشد که مردم به مشارکت در ساخت تشویق شوند و افرادی که در یک خانه، چند خانواری زندگی می‌کنند هم به مشارکت تشویق شوند و هزینه‌ای هم برای ساخت ندهند. در این بخش ساخت و ساز باید برای سازندگان، اقتصادی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار