مدیر کل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

حضور ۲۳ هزار و ۵۴۰ معلم فارسی در دومین جشنواره فرهنگی‌ هنری معلمان هنرمند کشور به میزبانی شیراز

شیراز ( پانا ) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت ۲۳ هزار و ۵۴۰ معلم فارسی در دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور به میزبانی شیراز شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور ۲۳ هزار و ۵۴۰ معلم فارسی در دومین جشنواره فرهنگی‌ هنری معلمان هنرمند کشور به میزبانی شیراز

محمد‌خلیل عسکری گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وجه غالب فرهنگی آن است به گونه‌ای که انقلاب اسلامی را انقلابی ارزشی و فرهنگی نامیده‌اند و به فرموده‌ی امام خمینی (قدس سره): «آن چیزی که ملت‌ ها را می‌سازد فرهنگ صحیح است‌» و به تعبیر مقام رهبری: «مسأله‌ی اول در نظام جمهوری اسلامی مسأله‌ی فرهنگ است».
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: برکسی پوشیده نیست که یکی از ارکان و عناصر اصلی آموزش، معلم می‌باشد و در بین همه‌ی عناصر آموزشی، تنها عنصری است که هیچ بدیل و شبیهی برای آن وجود ندارد.
محمد‌خلیل عسکری گفت: در سند تحول نیز نقش معلم ( مربی ) به عنوان هدایت کننده و اسوه‌ای امین و بصیر در فرایند تعلیم و تربیت و موثرترین عنصر در تحقق ماموریت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی توصیف شده‌است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: کشور عزیز ایران اسلامی ما که فرهنگ و هنر باستانی آن با روح تعالیم اسلامی عجین شده‌است بهترین عرصه را فراهم نموده‌است تا معلمان بتوانند در بستری بسیار از شور و نشاط و رقابت توام با رفاقت، توانمندی‌ها و استعدادهای خود را نیز در معرض قضاوت و ارزیابی دیگران قرار دهند.
رییس ستاد اجرایی جشنواره معلمان هنرمند گفت: اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش به منظور اعتلا و ارتقای جایگاه فرهنگی و هنری معلمان و در راستای برنامه‌های اجرایی در سند تحول بنیادین دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور را به میزبانی استان فارس برگزار می‌کند.
وی گفت: این جشنواره با اهداف جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملی و بومی، تقویت مبانی فکری، فرهنگی و هنری معلمان، ایجاد زمینه تحرّک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر معلّمان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش برگزار می‌شود .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: ایجاد فضای همدلی، هم‌افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین معلمان، شناسایی معلمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای دانش، بینش و مهارت‌های آنان، ارج‌گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری معلمان، توسعه و تعمیق فعالیت‌های جمعی و گروهی و جذب حداکثری معلمان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری از دیگر اهداف اجرای این جشنواره است.
عسکری گفت: در اولین دوره از جشنواره ۲۲ هزار و ۸۲ معلم فارسی در جشنواره شرکت کردند که ۳۶۲ تن از این فرهنگیان موفق به کسب رتبه اول تا سوم شده و اختتامیه اولین دوره ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ در سعدیه برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش گفت: در این دوره از جشنواره تمامی معلم‌های شاغل در آموزش و پرورش می‌توانند در ۴۹ رشته جشنواره که در ۶ بخش ادبی، نقد، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی برگزار می‌شود شرکت کنند و همچنین بازنشستگان نیز می‌توانند در ۷ رشته نقد شعر، نقد داستان، پادکست، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی، خوشنویسی و نقاشی شرکت کنند.
وی گفت: ثبت‌نام و بارگذاری اثر در سایت جشنواره از یکم آذر ماه شروع شده و تا دوم اسفند ماه ادامه داشت و با توجه به محدودیت شرکت در چند رشته در یک بخش توسط هر شرکت کننده، استقبال بیشتری نسبت به اولین دوره از طرف فرهنگیان عزیز صورت گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: افتتاحیه دومین دوره جشنواره ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۰ در حافظیه برگزار شد و اختتامیه نیز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است دبیرخانه دائمی این جشنواره نیز به استان فارس داده شده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار