مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

انس با قرآن و اقامه نماز از ماموریت های اصلی ما است

تبریز (پانا) - مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به سیاست‌ها و فعالیت‌های وزارت در راستای ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز، ماموریت اصلی اداره قرآن و عترت و نماز را این مقوله دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۸۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
انس با قرآن و اقامه نماز از ماموریت های اصلی ما است

میکائیل باقری در حاشیه اجلاس سراری نماز در گفت و گو با پانا اظهار کرد: در انتخاب تبریز و آذربایجان برای اجرای ۵ برنامه وزارتی به ویژه اجلاس سراسری نماز دانش آموزی، پیشینه و دلایلی داشت که صورت گرفت و استان پیشتاز در بازسازی و تجهیز ۱۶۰ نمازخانه و زیباسازی تعدادی از نمازخانه ها بود که ما در بخش سخت ‌افزاری به مشارکت همه مردم و خیرین در ساخت و تجهیز نمازخانه ها نیاز داریم و همه دستگاه ها باید تلاش کنند تا در همه جایی به اسم نمازخانه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما چندین سند در ارتباط با این موضوع داریم که اولین سند، سند شورای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز است که قانون گذار این را تعیین کرده که ۱۸ راهبرد اجرایی در بحث نماز داشته باشیم و برای تک تک این راهبرد ها یک سند اجرایی وجود دارد.

باقری ضمن اشاره به سیاست های وزارت آموزش و پرورش، افزود: در آموزش و پرورش در دو بعد کتاب درسی و کتاب عربی و قرآن متولی هستیم و امروزه آیات و روایات قرآنی بسیاری در آنها وجود دارد تا دانش آموزان زبان قرآن را بیاموزند.

وی اضافه کرد: در حوزه پرورشی و فرهنگی فعالیت های گسترده ای طراحی شده است. برای مثال در حوزه قرآن یک مأموریت اصلی که وجود دارد انس با قرآن است که باید استفاده کنیم. امروزه امیدواریم با شیوه های متفاوت کلید نماز را بیابیم و همه دانش آموزان را به سمت نماز سوق دهیم. دومین بحث، بحث عترت است و مأموریت اصلی ما سبک و سیره اهل بیت است که باید برای دانش‌آموزان با فعالیت هایی نظیر هیئت‌های مذهبی، سخنرانی های مذهبی و... تبیین کنیم.

باقری عنوان کرد: سومین بحث، بحث نماز بوده و مأموریت اصلی ما اقامه نماز است و لذا مقدمه اول اقامه نماز دانستن آداب، احکام و خواندن نمازاست.

وی در پایان خاطرنشان کرده و گفت: انشاالله بتوانیم با برنامه ریزی های دقیق و با طراحی راهبردهای فوق العاده و به روز بتوانیم دانش آموزان را به سمت اهل بیت، قرآن کریم و نماز سوق دهیم تا روزی شاهد استقبال بزرگ از طرف دانش آموزان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار