مهندس تلاشگری خستگی‌ناپذیر است

جوادآباد(پانا) - یک مهندس عمران به مناسبت بزرگداشت روز مهندس، هدف مهندسین را اینچنین بیان کرد مهندسین کشور برای رسیدن به هدف خود یا راهی خواهند یافت و یا راهی خواهند ساخت.

کد مطلب: ۱۲۵۸۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مهندس تلاشگری خستگی‌ناپذیر است

حسین رضا رضاپور یکی از مهندسین جامعه است که در گفت و گو با پانا در رابطه با حرفه مهندسی بیان کرد: مهندس باید یک دیدگاه و یک قوه تخیل قوی داشته باشد که یه جمله معروفی هم است که ملکه ذهن ما مهندسین شده و در واقع نقشه راه است. اینکه ما یا راهی خواهیم یافت یا راهی خواهیم ساخت که این قسمت دوم از قوه تخیل نشأت می‌گیرد که باید این‌طور باشد که در آن واحد توان تصمیم گیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به فراخور اتفاقی که می‌افتد همیشه همه چیز پیش بینی شده نیست. در هر حوزه مهندسی، چه ساختمان چه حوزه‌های دیگر ممکن است اتفاقاتی بیفتد، این لحظه شما باید تصمیم بگیرید که راهکار و چاره‌ای بیاندیشید که در مورد این قضیه هم به نظر بنده یک مهندس باید قوه تخیل قوی داشته باشد سوای از آن یک مهندس باید یک مدیر قوی هم باشد چون شما وقتی می‌خواهید یک چیز طراحی کنید باید علاوه بر تخیل توان قدرت انتخاب هم داشته باشید که تصمیم بگیرید.

وی افزود: حالا بر اساس یکسری آئین‌نامه‌ها بتوانید تصمیم بگیرید یا موقع بحث و مهندسی که در حوزه اجراست بتوانید تصمیم بگیرد که این کار چه زمانی و با چه برنامه‌ریزی انجام شود.

رضاپور در ادامه در رابطه با روز مهندس تصریح کرد: به جهت بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی که از بارزترین و شاخص‌ترین مهندسان تاریخ این کشور است که خدمات ارزنده ای به کشور دادند و نقش مهمی در توسعه مهندسی و علم ریاضیات و هندسه داشتند.

وی در آخر در رابطه با رزومه خود گفت: من لیسانس عمران را از دانشگاه دولتی زنجان گرفتم. فوق لیسانس ژئوتکنیک را از دانشگاه آزاد تهران مرکز گرفتم. در حوزه مهندسی هم نزدیک به 10 سال فعالیت دارم. در شرکت های پیمانکاری هم فعالیت داشتم و در حال حاضر هم شرکت پیمانکاری دارم و هم در شرکت آزمایشگاهی خاک و بتن فعال هستم.

خبرنگار دانش‌آموز: تارا رضاپوزگر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار