افتتاح ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه تا اواخر سال آینده در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل اعلام کرد با اجرای پروژه‌های راه‌سازی، ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه تا اواخر سال آینده در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه تا اواخر سال آینده در اردبیل

به گزارش اداره کل راه و شهرسازی اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام این خبر افزود: قرار است با تامین اعتبار لازم هر سال ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اجرا شود که در صورت تحقق آن، ایمنی جاده‌ها فراهم شده و میزان تصادفات جاده‌ای هم کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد:۶۸۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به استان برای طرح‌های عمرانی، زیربنایی و زیرساختی استان اختصاص یافته که ۲۷۰ میلیارد تومان از این منابع صرف توسعه بزرگراه‌های استان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، اظهارکرد:۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل به انجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

حیدری درباره تکمیل بزرگراه پارس آباد - سربند - مشگین شهر گفت: برای تکمیل این پروژه به طول ۶۰ کیلومتر یک هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

وی بیان کرد: جاده پارس آباد - سربند یکی از پرترددترین جاده‌های استان است که بهسازی آن با هدف کاهش تصادفات در این مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: ۱۱کیلومتر عملیات آسفالت این مسیر به اتمام رسیده و در تلاش هستیم تا نسبت به تکمیل خط کشی، نصب علائم و گاردریل این مسیر اقدامات لازم را انجام دهیم.

حیدری افزود: با توجه به نبود اعتبار در اجرای خط کشی، نصب علائم و گاردریل، تلاش بر این است اعتبار مورد نیاز این پروژه بزودی اختصاص داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار