مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد:

کانون‌های فرهنگی و تربیتی مصداق بارز پایداری حوزه تعلیم و تربیت هستند

کرج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در مراسم سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی عنوان کرد کانون‌های فرهنگی و تربیتی مصداق بارز پایداری در حوزه تعلیم و تربیت هستند.

کد مطلب: ۱۲۵۷۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی و تربیتی مصداق بارز پایداری حوزه تعلیم و تربیت هستند

برگزاری مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزی با حضور اصغر باقرزاده، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، فرهاد قاسم‌پور رئیس اداره فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، علی حجر گشت مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرشته فهمیده معاونت پرورشی و فرهنگی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد.

علی حجر گشت، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در مراسم سالروز تاسیس کانون های دانش آموزی ضمن تشکر از حضار در مراسم، گفت: در ایام مقدس و شکوهمندی هستیم ، روزهای گذشته آغازین روزهای چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز این دوره از بهار اسلامی بود. سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای مرور فعالیت های صورت گرفته در این چهل و سه سال نظام مقدس جمهوری اسلامی که به برکت انفاس قدسی حضرت امام و مجاهدت های شهدای گرانقدر به ویژه شهدای معلم و دانش آموز صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در هفته های اخیر بحث بسیار مهمی تحت عنوان جهاد تبیین فرمودند: ببینیم کجا بودیم و به کجا رسیدیم و باید چه جایگاهی داشته باشیم. همه آنچه که در طول ۴۳ سال انقلاب اسلامی انجام داده و آنچه که بر انقلاب گذشته و خصوصا اهداف مقدسی که انقلاب در تمامی حوزه ها داشته اگر یک‌بار دیگر مرور شوند، به نتایج خوبی دست می‌یابیم. می بینیم که روز به روز این انقلاب به برکت امامِ انقلاب چه در زمان امام و چه در زمان رهبر معظم انقلاب موفق و سربلند بوده اند. انقلاب در شتاب رو به جلو بوده و اهداف عظیمی دارد. ما به عنوان متولیان حوزه فرهنگی یکبار دیگر باید اهداف تربیتی و فرهنگی انقلاب و نظام تعلیم و تربیت را مرور و بازنگری کنیم. یعنی یک تعریف و واکاوی از این مدت ۴۳ سال انقلاب اسلامی را انجام دهیم.

حجر گشت تصریح کرد: بسیاری از ثمرات و برکات امروز ما حاصل مجاهدات، افکار و اندیشه بزرگانی همچون شهید بهشتی، مطهری و به ویژه شهید رجایی و باهنر که پایه گذار بحث تربیت در نظام‌ جمهوری اسلامی بودند، است. شهید باهنر جمله معروفی دارند که می‌گوید مدارس تعطیل می‌شود اما تربیت تعطیل شدنی نیست.

وی تاکید کرد: شاید مصداق بارز این جمله ارزشمند و پرمعنا را در طی این دو سال که مدارس درگیر بیماری کرونا بودند درک کردیم که تربیت چه کار ظریفی است. اگر مدارس هم تعطیل شود باز هم تربیت ادامه دار است. کانون های فرهنگی و تربیتی مصداق بارز این قضیه هستند شاید امروز اگر کانون ها را نداشتیم و در طول ۳۰ سال گذشته این مراکز ایجاد نمی شد، امروز نیاز مبرمی به این مکان ها بود که به کمک آموزش و پرورش بیایند و در بحث های مهم فرهنگی، تربیتی و هنری نقش آفرینی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در ادامه عنوان کرد: یکبار دیگر تفکر می کنیم که چه کارهایی باید انجام دهیم و از ظرفیت هایی که در این حوزه داریم بتوانیم استفاده کنیم قطعا متولیان ما در آموزش و پرورش برنامه ریزی گسترده‌ای در دوره جدید برای پویا و فعال تر شدن مراکز آموزشی به ویژه تربیتی خواهند داشت. امروز از زحمات تمامی تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت صمیمانه تشکر می کنم از همه کسانی که در این مدت ۴۳ سال برای فرهنگ تعلیم و تربیت این مرز و بوم زحمت کشیدند و خصوصا از افرادی که برای پویایی کانون ها،مربیان و معلمان و مسئولینی که برای این اتفاق مبارک برنامه ریزی کردند تقدیر و تشکر می کنم امیدوارم یکبار دیگر به رسالت تعلیم و به ویژه تربیتی خود برسیم.

وی در پایان تاکید کرد: به نظر من آموزش و پرورش چه در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی آنچه که باید وظیفه خود را انجام داده،۳۶۰۰۰ دانش آموز عدد کمی نیست، تمامی اینها را جامعه فرهنگی تربیت کرده است. ناگفته نماند که در بحث سند تحول بنیادین در ساحت های مختلفی که بیان شده به بحث تربیت و کانون های فرهنگی و تربیتی تذکر می دهند. بر این اساس امیدواریم با نگاه جدیدی که در آموزش و پرورش وجود دارد، یک‌بار دیگر شاهد رونق و پویایی مراکز تربیتی کانون های فرهنگی و تربیتی باشیم و بتوانیم از ظرفیت عظیم این کانون ها که شامل هنرمند های خلاق و دانش آموزان می شود استفاده کنیم و به خود افتخار کنیم که با ظرفیت های درونی می توانیم تمامی کارهای ارزشمند را در حوزه تعلیم و تربیت انجام دهیم.

خبرنگار دانش آموز: مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار