نگاهی به دیدارهای دور رفت از پلی‌آف یک هشتم نهایی لیگ اروپا

ماموریت ویژه برای مهدی طارمی؛ تاریخ را تکرار کن

پروژه جدید ژاوی آغاز شد

تهران (پانا) - دور رفت از مرحله پلی‌آف یک هشتم نهایی لیگ اروپا امشب با برگزاری 8 بازی پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین بازی‌ها بارسلونا به مصاف ناپولی می‌رود و پورتو از لاتزیو میزبانی خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت ویژه برای مهدی طارمی؛ تاریخ را تکرار کن

دور پلی‌آف مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا که برای اولین بار در فرمت این رقابت‌ها پس از مرحله گروهی قرار داده شده است، از امشب با برگزاری دیدارهای رفت آغاز خواهد شد تا این رقابت‌ها یه گام دیگر به جلو حرکت کند.

مرحله رفت این دور از رقابت‌ها با 4 بازی همزمان از ساعت 21:15 آغاز خواهد شد که در مهم‌ترین بازی این ساعت بارسلونا از ناپولی میزبانی می‌کند و بورسیا دورتموند به مصاف گلاسکو رنجرز می‌رود. دیدار شریف مولداوی و براگا پرتغال و زنیت روسیه و رئال بتیس هم دیگر بازی‌های مهم این ساعت است.

اما در ساعت 23:30 هم چهار بازی همزمان دیگر برگزار خواهد شد که مهم‌ترین بازی این ساعت بین پورتو و لاتزیو خواهد بود که حضور مهدی طارمی بدون شک برای ایرانی‌ها نقطه عطف این بازی است. همچنین دینامو زاگرب که ضادق محرمی را در اختیار دارد، راهی اسپانیا شده و باید به مصاف سویا پرافتخارترین تیم قاره سبز برود. در دیگر بازی‌های این ساعت، آتالانتا از المپیاکوس میزبانی می‌کند و لایپزیش به مصاف رئال سوسیه‌داد می‌رود.

بارسلونا - ناپولی / 21:15

تیم‌های که فصل گذشته در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند، حالا باید برای بقا در لیگ اروپا و سطح دوپ فوتبال قاره سبز روبروی هم قرار بگیرند. این سومین تقابل تاریخ دو تیم در حالی برگزار خواهد شد که آخرین بازی با برد 3 بر یک بارسلونا تمام شده و ناپولی در دیدارهای رسمی نتوانسته است بارسلونا را شکست دهد. البته یک برد در کارنامه ناپولی مقابل بارسلونا دیده می‌شود که مربوط به دیداری دوستانه در سال 2014 است.

وضعیت هر دو تیم پیش از این بازی تقریبا در مسیر آرامش قرار دارد اما بارسلونا که میزبان است، با معضل بزرگی روبرو شده است. ژاوی سرمربی جوان بارسلونا برای بازی امشب 7 بازیکن خود به نام‌های «رونالد فدریکو آراخو، ممفیس دپای، آنسو فاتی، کلمون لنگله، سرجی روبرتو، ساموئل اومتیتی و موسی واگه» را به علت مصدومیت در اختیار ندارد. این در حالی است که لوچانو اسپالتی سرمربی ناپولی برای این بازی تنها غایبی که در لیست دارد، ایرونیک لوزانو است و البته وضعیت الکس توانزبه هم در ابهام است.

بورسیا دورتموند - گلاسکو رنجرز / ساعت 21:15

پس از 23 سال یکبار دیگر قرار است بورسیا دورتموند و گلاسکو رنجرز روبروی هم قرار بگیرند، آخرین تقابل آنها در سال 1999 در همین مرحله از مسابقات لیگ اروپا بود، جایی که گلاسکو بازی رفت را 2 بر صفر در اسکاتلند با برد تمام کرد اما در بازی برگشت این بورسیا دورتموند بود که با برتری 3 بر صفر راهی مرحله بعد مسابقات شد. حالا آنها در حالی روبروی هم خواهند ایستاد که تیم پرنوسان بورسیا دورتموند تاکنون در خانه به گلاسکو نباخته است.

نوسان دورتموند که با تعداد بالای ذمصدومان این تیم آغاز شده، به این صورت است که آنها در 5 بازی آخر رسمی خود یکی در میان بازی‌ها را با برد و باخت تمام کردند و در ورزشگاه خانگی خود مقابل بایرلورکوزن با شکست 5 بر 2 تحقیر شدند اما پیروزی شاگردان مارو رزه در آخرین بازی بوندس لیگا در شهر برلین مقابل یونین توانست کمی آرامش را به اردوی این تیم برگرداند. البته آنها همچنان 5 مصدوم در اردوی خود دارند که مهم‌ترین آنها ارلینگ هالند است که غیبت او به چشم می‌آید. «امره جان، توما مونیه، متئو موری و ماریوس وولف» دیگر غایب‌های بورسیا دورتموند در بازی امشب هستند. اما در سمت مقابل گلاسکو پس از بحران کوتاه مدتی که سپری کرد، با هدایت جووانی فن برونکهورست توانست کمی به آرامش برسد و با 3 برد متوالی که بدست آمد وضعیت این تیم کمی بهتر از قبل شده است.

شریف تیراسپول - براگا / ساعت 21:15

اولین بازی تاریخ دو تیم در حالی برگزار خواهد شد که شریف مولداوی به عنوان یکی از تیم‌های سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، با دو غایب بزرگ آماده میزبانی شده است. گوستاوو دولانتو کاپیتان این تیم و ادموندو ادو دو بازیکنی هستند که به علت محرومیت این بازی را از دست داده‌اند و این تیم که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا توانسته بود با برتری در مادرید مقابل رئال مادرید شگفتی بزرگ مرحله گروهی را خلق کند، برای بازی امشب دردسر بزرگی بدون این دو بازیکن باتجربه دارد تا روند باخت‌های متوالی خارج از خانه اروپایی خود را قطع کند. شریف در دو بازی آخر اروپایی خود به ترتیب مقابل اینتر میلان و سپس رئال مادرید شکست خورد. این در حالی است که براگا هم که به عنوان تیم دوم مرحله گروهی لیگ اروپا وارد این جدول شده، 4 بازیکن خود را برای بازی امشب در لیست نخواهد داشت.

زنیت - رئال بتیس / ساعت 21:15

این دو تیم هم امشب قرار است برای اولین بار در دیداری رسمی روبروی هم قرار بگیرند، البته آنها پیش از این یکبار در دیداری دوستانه که سال 2015 برگزار شد به مصاف هم رفتند ( این بازی با برد 3 بر صفر زنیت تمام شد) اما در هر صورت بازی امشب اولین تقابل رسمی آنها محسوب می‌شود که در خانه قهرمان فوتبال روسیه برگزار خواهد شد.

زنیت در تعطیلات نیم فصل طولانی فوتبال روسیه هر چند سردار آزمون را از دست داد اما روند بازی‌های دوستانه آنها نشان داد که این تیم با 3برد متوالی و 10 بازی بدون باخت از آمادگی بالایی برخوردار است و می‌تواند در سرمای روسیه برای شاگردان مانوئل پیگیرینی دردسرسازی شود، به خصوص اینکه رئال بتیس برای بازی امشب 6 بازیکن خود را در اختیار ندارد.

پورتو - لاتزیو / ساعت 23:30

19 سال پس از تساوی بدون گل در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا 03-2002 که با قهرمانی پورتو به پایان رسید، باز هم قرار است پورتو و لاتزیو به مصاف هم بروند. دو تیم در حالی روبروی هم خواهند ایستاد که تنها دو بار در تاریخ با هم بازی کرده‌اند که مربوط به نیمه نهایی فصلی است که مورینیو سرمربی پورتو بود و توانست این تیم را قهرمان اروپا کند. در بازی رفت که میزبانی پورتو برگزار شد این تیم توانست با برد 4 بر یک زمین را ترک کند تا خاطره شیرین از این بازی خانگی برای هوادارانش به ثبت برساند، بازی برگشت هم که بدون گل تمام شد.

اما امشب دو تیم در شرایطی روبروی هم خواهند ایستاد که پورتو در اوج قرار دارد و در در 12 بازی آخر رسمی خود 11 بازی را با برد تمام کرده و تنها مقابل اسپورتینگ لیسبون تن به تساوی داده است و امشب دنبال این خواهد بود که با درخشش مهدی طارمی، ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا را فراموش کرده و آماده حمله به این جام در تقابل با اندیشه‌های مائوریتسیو ساری سرمربی لاتزیو باشد.

آتالانتا - المپیاکوس / 23:30

اولین بازی تاریخ دو تیم در حالی برگزار خواهد شد که وضعیت در اردوی آتالانتا با هدایت جان پیرو گاسپرینی به شدت بحرانی است و این تیم در وضعیت بدی به سر می‌برد که 5 بازی بدون برد نشانه کاملی از این وضعیت بحرانی در برگامو است. بحران در اردوی آتالانتا در حالی رخ داده است که پاناتینایکوس حریف امشب این تیم در وضعیتی عالی به سر می‌برد و با 4 برد متوالی و 6 بازی بدون باخت وضعیتی خوب و مطلوب را دارد و می‌تواند در ایتالیا برای این تیم دردسرساز شود.

لایپزیش - رئال سوسیه‌داد / 23:30

یکی دیگر از اولین‌های تاریخ امشب در آلمان برگزار خواهد شد، جایی که شاگردان آماده دومنیکو تدسکو در تیم لایپزیش باید از مردان ایمانول آلگواسیل در تیم رئال سوسیه‌داد میزبانی کنند.

دو تیم در حالی باید به جدال با هم بپردازند که وضعیت متفاوتی دارند، لایپزیش در 6 بازی آخر خود 5 برد داشته و تنها مقابل بایرن مونیخ تن به شکست نزدیک 3 بر 2 داد اما رئال سوسیه‌داد بر خلاف میزبانی، وضعیت خوبی در ماه اخیر نداشته و در 4 بازی آخر خود تنها به یک برد رسیده و دو بار هم با تساوی زمین را ترک کرده است. بحران سوسیه‌داد زمانی خودش را بهتر نشان خواهد داد که بدانیم 5 بازیکن این تیم به دلایل مختلف بازی با لایپزیش را از دست داده‌اند.

سویا - دینامو زاگرب / 23:30

پرافتخارترین تیم رقابت‌های لیگ اروپا در شرایطی برای سومین بار در تاریخ روبروی دیناموزاگرب قرار خواهد گرفت که هر دو بازی گذشته آنها با برتری سویا به پایان رسیده اما درباره احوال این روزهای سویا، چندان اخبار و مشاهدات خوبی وجود ندارد. آنها در 5 بازی آخر رسمی خود تنها یک بر بدست آوردند و در 3 بازی تن به تساوی دادند و حالا در حالی که 5 غایب در لیست این تیم وجود دارد، به امید ادامه روند موفق خانگی‌شان از دینامو میزبانی خواهند کرد. آنها در 8 بازی آخر خانگی شکست نداشته‌اند. این در حالی است که دینام زاگرب که صادق محرمی را به احتمال زیاد امشب در ترکیب اصلی خواهد داشت، در اوج قرار گرفته و با 7 برد متوالی پا به این دیدار گذاشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار