جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای قزوین:

۶۰ هزار نفر در قزوین هنوز واکسن کرونا نزده‌اند

قزوین (پانا) - جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای قزوین با بیان اینکه هنوز ۶۰ هزار نفر در استان حتی یک دُز واکسن علیه کرونا تزریق نکرده‌اند، گفت نیمی از بیماران بستری در بیمارستان‌ها را این افراد تشکیل می‌دهند که نقش واکسن در کاهش ابتلا و شدت درگیری به این ویروس را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
۶۰ هزار نفر در قزوین هنوز واکسن کرونا نزده‌اند

به گزارش ستاد کرونای استان قزوین، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: واکسیناسیون سنین ۵ تا ۱۲ سال علیه کرونا نیز از ماه جاری آغاز شده و تاکنون ۴ درصد از کودکان و نونهالان استان که در این سنین هستند، واکسن دریافت کرده اند.

منوچهر حبیبی افزود: حدود ۹۷ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان قزوین تاکنون یک دُز و ۸۷ درصد نیز تاکنون ۲ دُز واکسن علیه کرونا دریافت کرده اند و ۳۶ درصد نیز هر سه دُز واکسن را تزریق کرده اند.

حبیبی همچنین از شهروندان خواست تا جهت حفظ سلامت خود هرچه زودتر واکسن های یادآور خود را تزریق کنند و گفت: با تدابیر اندیشده شده هیچ محدودیتی در تامین واکسن کرونا در استان و همچنین در کشور وجود ندارد.

این مسوول با بیان اینکه بیشتر نقاط استان در وضعیت قرمز به معنای خیلی پرخطر قرار دارند، افزود: در حال حاضر ۵ شهرستان استان قزوین در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند و تنها شهرستان آوج در وضعیت نارنجی قرار دارد

رشد ۳۰۰ درصدی بیماران بستری کرونایی در قزوین

وی با بیان اینکه شیب ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون بسیار بالاست، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که این تعداد در ۲ هفته قبل کمتر از ۱۰۰ نفر بود.

این مسوول گفت: رشد قابل توجه تعداد مبتلایان به سویه جدید کرونا در حالی است که هنوز به قله پیک ششم نرسیده ایم و پیش بینی می کنیم طی ۱۰ روز آینده به این وضعیت برسیم.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: به دلیل پیشگیری از کرونا تا اطلاع بعدی تمامی مراکز آموزشی شامل مدارس و دانشگاه ها و دیگر موسسات آموزشی به شکل حضوری تعطیل بوده و آموزش های خود را به شکل راه دور و مجازی باید برگزار کنند و امتحانات آنها نیز تا تداوم وضعیت قرمز باید به شکل غیرحضوری برگزار شود.

حبیبی افزود: دورکاری کارکنان ادارات و بانک های استان قزوین به شک یک سوم نیز با هدف پیشگیری از شیوع کرونا در وضعیت قرمز اعمال و برقرار شده و نظارت بر فعالیت اصناف و ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی و تاکسیرانی) برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی نیز شدت یافته است.

این مسوول همچنین اظهار کرد: فعالیت تمامی تالارها و رستوران ها نیز به شکل بیرون بر است و تا پایان بهمن ماه جاری برگزاری هرگونه تجمع و اجتماع در استان ممنوع شده است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای قزوین با بیان اینکه همه تلاش ما و ستاد ملی کرونا بر این متمرکز شده که پیک ششم به تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ متصل نشود، افزود: در این صورت به دلیل افزایش سفرها و میهمانی ها و دید و بازدیدها احتمال تشدید وضعیت کرونایی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار