اجرای رسیتال موسیقی هنرجویان داریوش نخشبی

تهران (پانا) - ششمین رسیتال موسیقی هنرجویان داریوش نخشبی روز جمعه پانزدهم بهمن ماه 1400 در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای رسیتال موسیقی هنرجویان داریوش نخشبی

در بخش نخست این رسیتال دکتر مرتضی ایمانی که اجرای برنامه را به عهده داشت ضمن عرض خیر مقدم به معرفی هنرجویان پرداخت و برنامه راس ساعت ۱۱ و ۳۰ آغاز شد.
هنرجویانی که در این رسیتال به اجرای برنامه پرداختند عبارتند از هستی دولت‌آبادی (پیانو)، آریا دولت‌آبادی (آکاردئون)، کیمیا طبرزدی (پیانو)، سامیار بخشایی (پیانو)، دینا مسلمی (پیانو)، امیرحسین یونسی (پیانو)، باران نوری (پیانو)، رژینا نیکنام (پیانو)، احسان پورحیدر (پیانو)، مهبد نیک پی (پیانو)، پارمین واضح (پیانو و آکاردئون)، آنیتا پاکان (پیانو)، مریم امیرشکری (پیانو)، شایا فتحی (پیانو)، آریانا متقی (پیانو و آواز)، نیکان هاشمی (پیانو)، محمود شاد (آکاردئون)، پارمیدا اصغری (آکاردئون)، نیوشا محسن‌زاده (پیانو)، پارمین واضح (پیانو)، علی کریمی (پیانو و ویولن)، مارال مینونژاد (آکاردئون)، امیر جلیلیان (آواز)، ملودی گنجی (پیانو)، پارمیدا اصغری (پیانو و آکاردئون)، باران زهاب (پیانو).
در بخشی از این برنامه حسین ترکاشوند آهنگساز و هنرمند برجسته به همراه استاد داریوش نخشبی، امیر جلیلیان و سرکارخانم ندا دانش به هم نوازی پرداختند.
پس از سخنرانی کوتاه جناب آقای جعفر گودرزی (رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران) فرصت استراحت و پذیرایی برای حضار اعلام شد.
سپس آقای حمید اصغری خواننده نام آشنای کشور بر روی سن حاضر شده و موردتشویق حضار قرار گرفتند.
استاد داریوش نخشبی در این بخش به روی سن حاضر شده و ضمن خوشامدگویی به خانواده هنرجویان گفتند: تاثیر موسیقی در خانواده‌ها می‌تواند به ایجاد آرامش، احساس خوب، دوری از استرس و دوری از تالمات زندگی کمک کند؛ انسان از زمین جدا بشود و نگرانی‌های زمینی خودش را فراموش کند. هنرجویی که آموزش موسیقی می‌بیند، دراصل یاد می‌گیرد که زندگی را سخت نگیرد و تصور نکند تنها همین زندگی فیزیکی وجود دارد. آرامش چیزی نیست که بشود به راحتی به دستش آورد و اینکه کمک می‌کند که ما از دغدغه‌های زندگی، مشکلات روزمره، مشکلاتی مثل ناامیدی، بیماری‌های روانی، آسیب‌های اجتماعی، نادیده گرفتن انسانها را پوشش می‌دهد؛ و بالتبع یک هنرجوی موسیقی معمولا پیرامون خودش را به آرامش هم می‌رساند؛ درواقع کودکی که موسیقی یاد می‌گیرد احساس بودن و امنیت و شکوفایی و توانمندی و اعتماد به نفس پیدا می‌کند و بالتبع خانواده این هنرجو هم خواه ناخواه به آرامش می‌رسند و دقایقی از زندگی را بدون نگرانی به سر می‌کنند.
وی افزود: موسیقی پاک است و به قول معروف صدای خداست و موسیقی خوب قادرست انسان را به فرای زمین ببرد و باعث شود که آن هنرمند احساس یکی بودن با معبود را بکند. چیزی که مسلم است موسیقی کمک می کند فرد که از انزوا خارج شود؛ رسالت ما این است که موسیقی قرار نیست فقط در خانه و محیط بسته اتفاق بیفتد، بلکه هدف ما این است که از این انرژی همه انسان ها استفاده کنند. امروزه جهان نیاز به آرامش و لذت های بدون عوارض دارد که موسیقی یکی از آنهاست. کسی که تمرین موسیقی می کند مسلما ساعتی که برای تمرین موسیقی وقت می گذارد به دیگر دغدغه های زندگی اش فکر نمی کند و مشکلات و مشقت های زندگی و درد زندگی را در آن لحظه متوجه نمی‌شود.
در پایان مراسم، با همراهی سرکارخانم ندا دانش و امیر جلیلیان و گروه نوازی هنرجویان اکاردئون راس ساعت ۱۵ با بدرقه گرم خانواده هنرجویان به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار