عظمت حضور ملت در جشن 43 سالگی انقلاب

تهران (پانا) - مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ‌در سراسر کشور در حدود ۱۵۰۰ شهر و ۳ هزار روستا‌ی کشور، امروز برگزار شد. ملت همدل ایران اسلامی امروز حماسه‌ای دیگر از تجدید پیمان با آرمان‌های امام و رهبری را به نمایش گذاشتند.

کد مطلب: ۱۲۵۵۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
عظمت حضور ملت در جشن 43 سالگی انقلاب

امسال هم مانند سال گذشته به دلیل کرونا و اوج گرفتن سویه امیکرون، مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در شهرهای قرمز به صورت خودرویی و موتوری برگزار شد. این مراسم در تهران راس ساعت 9:30 دقیقه صبح و به صورت خودرویی و موتوری برگزار شد و مردم از سراسر تهران خود را به میدان آزادی رساندند تا حماسه‌ای دیگر بیافرینند.

اجرای سرودهای انقلابی توسط دانش‌آموزان، فرود چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، قرائت قطعنامه سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ و همچنین مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش از برنامه‌های مراسم امروز در تهران بود.

با وجود شرایط کرونایی، از ساعات نخست شاهد برگزاری راهپیمایی جشن شکوهمند ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی به صورت حرکت نمادین موتوری و خودرویی بودیم. مردم با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به خیابان‌ها آمدند تا بگویند همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

حضور خانواده معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان همراه با تصاویر شهیدان، زینت‌بخش حرکت خودرویی خانوادگی بود. همچنین حضور نمایندگانی از اقوام ایرانی با لباس‌های محلی سوار بر موتور در مراسم ۲۲ بهمن در تهران از جلوه‌های ویژه مراسم امسال بود.

گروه‌های سرود دانش آموزی با اجرای سرودهای انقلابی و خاطره‌انگیز هم صدا با دیگر اقشار مردم، جشن انقلاب را جشن گرفتند و سالروز یوم‌الله ۲۲ بهمن را پاس داشتند.

پایگاه‌های واکسیناسیون سیار با استقرار در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به واکسیناسیون راهپیمایان اقدام کردند.

همچنین در جریان راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن عملیات فرود توسط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی بر فراز میدان آزادی برگزار شد.

برخی دیگر از راهپیمایان نیز عکس سردار سلیمانی را بر روی خودرو و موتور سیکلت‌های ‌خود چسبانده بودند.

همچنین در دومین مراسم بیست و دوم بهمن ماه که بدون حضور شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، راهپیمایان در میدان انقلاب تهران در قالب دل نوشته‌هایی با این شهید سخن گفته و یاد او را گرامی داشتند.

گروه‌های هنری و نمایشی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با اجراهای خیابانی در کنار مردم حضور یافته‌اند و بر جذابیت این جشن افزودند. حضور اسکیت سواران نیز از جلوه‌های ویژه جشن انقلاب بود. اسکیت‌سوارانی که عمدتاً با لباس‌های متحدالشکل و هماهنگ شده حرکت می‌کردند.

خانواده‌های زیادی به همراه فرزندان‌شان در جشن چهل و سوم پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

نصب یک تلویزیون بزرگ قدیمی در میدان انقلاب و انتشار فیلم‌های مربوط به روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی از طریق آن نیز بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای راهپیمایان بود.

پایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با اجرای برنامه و مسابقه بین کودکان و نوجوانان حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان فردوسی پذیرای راهپیمایان بود.

راهپیمایان شعار «الله اکبر، الله اکبر»، «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر»، «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق» سر می‌دادند. برخی در راهپیمایی 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پلاکاردهایی با عنوان مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا در دست داشتند.

لازم به ذکر است ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار خارجی و بیش از شش هزار و ۳۰۰ عوامل رسانه داخلی در سراسر کشور راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش خبری دادند.

در پایان راهپیمایی قطعنامه سراسری مراسم ۲۲ بهمن در ۶ بند قرائت شد. متن کامل قطعنامه را اینجا بخوانید. راهپیمایان یوم‌الله 22بهمن در این قطعنامه تأکید کردند: ادامه مسیر پر فروغ انقلاب اسلامی، درس‌آموزی و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است و با جهاد تبیین به عنوان فریضه قطعی و فوری می‌توان به بلندای تشخیص نیاز لحظه و قله‌های رفیع آن دست یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار